![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Om folk blev strandade ute på öarna bör det rimligen bero att inga färjor kunde lägga till i Pireus och därför inte heller avgick från öarna. Men det kan ju också vara tidigare strejker det där citatet gäller, alltså strejker där även folk i hamnarna på öarna drabbades. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hamnen i Rafina har väl aldrig drabbats av strejk eller blockad som jag har förstått det men det är ju inte lätt att hålla ordning på dessa idioter som gör allt för att förstöra sitt lands ekonomi. Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
![]()
Jag sms:ade CarinaN i går att de får hålla koll....Det lutar nog åt att de ska försöka ta sig till Pireus redan den 7:e. Att de inte väljer Rafina beror på att de så gärna ville gå till platsen där de gifte sig i Pireus för ett år sen..och det kan man ju förstå
![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
På ambassadens hemsida går följande att läsa nu i kväll:
"En 24 timmars generalstrejk har annonserats av facken för torsdagen den 8 juli. Ingen information ännu om vilka som kommer att ansluta sig. Generalstrejker följs vanligast av demonstrationer och det kan bli aktuellt även denna gång." Är det någon som vet hur länge dessa strejker kommer att pågå? Vi åker ner om ett par, tre veckor. Precis när grekernas egen semesterperiod närmar sig, svårt att få färjebiljetter. Förstår att det är svårt att sia om framtiden, men jag vill kanske tro att man inte går i storstrejk när grekernas egen semester börjar. Eller är det kanske precis tvärtom? Vad tror ni? Kicki |
![]() |
|
|