![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Morgontidningen till frukost är alltid skönt efter att vi kommit hem,men samtiigt är det så himla skönt att vara utan den i Grekland.
![]() Annars är vi aldrig borta så länge att vi hinner sakna något hemma. Sen är det alltid skönt att kunna spola ner pappret igen i toan, men det tar ändå några dagar innan jag slutat försöka lägga det i vår toahink ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Att bjuda hem vänner på middag (med obligatorisk bildvisning
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() För min del så är det ett kallt glas mjölk o min säng såklart.. //Maggan |
|
|||
|
|||
![]()
Helt klart duschen med bra tryck och varmvatten hela tiden!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ett enda ord: Livet
Vi har bara ett enda oavsett här eller där. //U |
|
|||
|
|||
![]()
Otvivelaktigt - att gå ut barfota på vår mjuka och daggvåta gräsmatta, sätta sig mitt i grönskan med en kopp kaffe och bara vara tillbaka. En barfotapromenad över varma och släta klippor i Bohuslän går inte heller av för hackor. Eller en svalkig kvällstur med cykel efter en lugn och vacker väg är också att uppskatta.
/Anders |
|
||||
|
||||
![]()
Det jag vill ha det första när jag kommer åter till Sverige är MJÖLK, även om det numera finns färsk mjölk tycker jag inte den smakar lika god som i Sverige. Som Admirala säger saknar jag även rågbröd...och Aktuellt och Rapport...
![]() Camilla |
|
|||
|
|||
![]()
Vilken spännande läsning! Får jag lägga till en sak (utöver toaletten
![]() ![]() K - godisgrisen nr 1 |
|
||||
|
||||
![]()
Det jag uppskattar mest när jag kommer hem (som så många andra) är att kunna slänga toapappret i toalettstolen.
![]() ![]() //KosAnn |
|
||||
|
||||
![]()
Det dära lugnet som infinner sig efter man kommit hem faktiskt samt vår raka rena luft.Om ni förstår va jag menar nu med lugnet samt tystheten. Fast när man är hemkommen så längtar vi ju alltid tillbaka.Eller hur ?
Luften är klarare hemma faktiskt.Men lukten är lite udda i Grekland samt vi känner igen den. Därför vi älskar Grekland med alla mysfaktor. ![]() Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
1. Min säng och kuddarna och därtill ett svalt sovrum
2. Slippa toapapper i hinken 3. En riktigt kokt varmkorv med bröd Lena |
|
||||
|
||||
![]()
- Att inte oroa sig över om det är tryck i duschen eller inte när man ska duscha.
- Att kunna spola ned toapapperet. - En mumsig IPA, porter eller stout på puben! /kimmen |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Att få återse vår katt igen..och sängen
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Förstår inte frågan??
![]() Jo, att återträffa våra två jättestora (i jämförelse med grekiska) katter är trevligt. Aina |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Helt klart att kunna spola ner papper i toan
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Helt fullt allvar Yanna! Man är så programmerad att handen ska leta sig till papperskorgen så det har jag två dagar minst i avvänjningsperiod. Brukar hejda mig föstås när locket öppnas och man ser all annan bråte än toapapper som redan ligger där
![]() Jag skulle inte ha några som helst problem att bo i Grekland av DEN anledningen i alla fall. Första gången på 80-talet trodde jag det skulle lukta hemskt men det har jag aldrig känt tack och lov! Lissi |
![]() |
|
|