![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jo, jag är klar över att det inte finns många av de bebodda öarna i Grekland som ni inte redan besökt. Men jag räknar med att ni ändå kommer att skriva några rader om ert återbesök på Karpathos och övriga öar på er förestående resa. Och som vanligt ska det bli kul att ta del av era berättelser och intryck.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() Burträsk, en höjdare! Birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Jag som just börjat läsa din blogg har bara en enda liten fråga..
Hur gör man när man lever livet baklänges? ![]() Blir man yngre med tiden? Är barnen plötsligt små igen? Ja, eller vad händer....är det något du kan rekomendera? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jeg vil også ønske dere et h e r l i g opphold på dette "perlekjedet" av deilige øyer
![]() ![]() ![]() - og jeg ser virkelig fram til å selv kunne reise med e n k e l billett en dag ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Roligare att surfa runt på Kalimera än att städa.....??!!! Solen skiner, trevliga gäster inbjudna till kvällen, fiskspett ska grillas, Kalimera måste bara kollas först!
jag tror att ni lever baklänges genom att resa nu i "mogen" ålder. Tror att ni träffades unga, skaffade villa och barn i rask takt och det fanns ingen tid till längre och spontana resor och det är det ni tar igen nu. Dagens unga reser innan studier och barn, ni reser efter studier och barn. Har jag rätt? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Fast jag tror Jannes baklängesliv är någon annan variant än min! ![]() Yanna Senast redigerad av Yanna den 2010-08-20 klockan 10:26. Anledning: Tillägg |
|
||||
|
||||
![]()
Jo, jag kan rekommendera det. Men det är inte helt enkelt att börja, och ännu svårare att sluta. Det går nästan inte att förklara i text, det behövs ett samtal. Det tog mig många månader att övertyga Camilla. Jag ska försöka förklara någon gång.
|
|
||||
|
||||
![]()
Menar du så här??
![]() - Man skulle starta med att dö och få det överstökat. - Så vaknar man upp på ett vårdhem och får det bättre för varje dag. - Man blir piggare och smidigare och till sist är man för pigg för att vara där, då får man gå ner och ta ut sin pension. - Efter ett antal år börjar man arbeta. På din första arbetsdag får du en en guldklocka. - Så arbetar man i 40 år tills man är ung nog att dra sig tillbaka från arbetslivet. - Man dricker, festar och har sex och förbereder sig för att ta en paus. - Så börjar man skolan, blir barn igen, leker, har inga förpliktelser - tills man är en baby igen. - De sista 9 månaderna tillbringas flytande runt i fridfull lyx. Där är centralvärme, roomservice mm - och till sist lämnar man denna världen i en orgasm. Hälsningar Stinab ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Stinas version låter direkt lockande!
|
|
||||
|
||||
![]() ![]() Yanna |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mats, du har ju så rätt, du tänker som jag!! ![]() Yanna - passionär |
|
||||
|
||||
![]()
Livet är okomplicerat, det är liksom det som är grejen. Det är resan dit som är komplicerad, och kräver en del uppoffringar. Men sedan är det bara att njuta.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Fast kanske inte riktigt ändå?...kan inte va så svårt att förklara om det vore samma sak, menar jag.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Jag lever faktiskt precis som jag vill just nu. Vill inte ha fast tjänst detta år utan arbeta som löshäst, som timvkarie..Inte ger det min gamla månadslön på LÅNGA vägar, men det ger FRIHET för jag kan välja att ta ledigt precis när jag vill, även om det blir dyrt! Detta är kanske inte att leva baklänges, men det är att LEVA! Lissi - på helgbesök i Halmstad |
|
||||
|
||||
![]()
Låter som en bra grej Lissi att använda pensionsförsäkringen några år tidgare har tänkt så ibland men jag är inte 60 år än så vi får se hur jag tänker den dagen. Mina resor söderut mitt i vintern har blivit en riktig passion och har fått mig att avstå Greklandsresan i år. Förra gången jag inte åkte till Grekland ett år kändes i hjärtat men i år längtar jag inte riktigt dit. Har gått hur bra som helst att tillbringa denna fina sommar här hemma. Har också börjat fundera mer över andra resmål än Grekland och inser att jag har oändliga möjligheter att upptäcka nya platser i världen. Har bara haft en veckas semester denna sommar men jag har ett intressant jobb och det är säkert annorlunda för den som har ett jobb som tynger allt för mycket. Timvikarie inom barnomsorgen har jag varit en gång i livet och det var en bra tid med alla härliga barn som man fick möta.
Idag ska jag roa mig med min favoritsysselsättning den här tiden på året och besöka bondens marknad. Sen blir det ungsrostade grönsaker på em och en del annat gott av alla härliga ekologiska, närproducerade grönsaker som bönderna skördat nu. Det är inte bara grönsaker som säljs på marknaden utan getost, andra ostar, lokalt producerade korvar, svamp och sylt etc. Antar att dessa marknader finns på andra ställen i landet kanske under ett annat namn men besöksvärda är de. Det viktiga är nog att hitta pärlorna där man finns och ta tillvara på dagen. Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Absolut är det känslomässigt ett höjdarjobb att arbeta som timvikarie i förskola, skola och fritids! Ena dagen är man med de allra minsta med matning och blöjbyten och helt underbara nära stunder med bilderböcker och lekar. Nästa dag knäcker vi matteproblem i åk 3 och sen kan det bli fritids några dagar. Efter 33 år som klasslärare och 5 som speciallärare känns detta helt underbart, att bara få vara i barngrupp hela arbetsdagen, inga konferenser,minimalt med förberedelser eftersom man ofta inte vet VAR man ska vara förrän samma dag, inga individuella utvecklingsplaner att skriva, eller föräldramöten att hålla i..Den minskning det blir lönemässigt vägs flera gånger om upp av all fritid jag får över ![]() Kanske är det ändå att leva baklänges för detta är ju ofta vardag i början av yrkeslivet, inte när man har 5 år kvar ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Är det inte lite tyst här från himself?
![]() Eller har inte turnén börjat än? ![]() |
![]() |
|
|