![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Eftersom jag vet vart jag vill åka, när jag kan åka och var jag vill bo, letar jag runt efter det bolag som har det jag vill ha till ett pris jag är villig att betala. Alla resebolag är ungefär likvärdiga, i alla fall de jag har rest med hittills. Vi har rest charter när det har passat, bara flygstol eller reguljärt när det har passat bättre. Jag bokar alltid via internet, och det har alltid fungerat utmärkt.
Letar du charter kan du börja på destination.se och knappa in varifrån du vill resa och när du kan åka, och se vilket utbud som finns hos de olika resebolagen. Karin som alltid längtar ner |
|
|||
|
|||
![]()
Låter ju toppen
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi bokar alltid via internet. Ibland bokar vi biljetter med t.ex Apollo, Spies el någon annan där vi hittar något billigt och sedan hotell genom Ving. Ving har många bra hotell på olika platser i Grekland och det blir faktiskt billigare att boka genom Ving än att boka direkt av hotellet, det har vi upplevt flera gånger. Det finns också många olika sidor på internet att boka såväl biljetter som hotell och det går bra att kontakta dessa hotell via telefon eller mail. Du kan skriva t.ex "hotel i grekland" på sökmotorn så får du mycket att välja på. Kalimera tipsar också på bra hotell.
![]() Hoppas att du hittar ett sätt som passar dig och att du får en trevlig resa. ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!!
De senaste åren har vi rest med Airtours och är jättenöjda. De har helt klart de bästa priserna, ialla fall för en familj med tre barn! Förra året hade vi lite strul med en bar som låg bredvid vårt hotell så Airtours hade inga skyldigheter att betala tillbaka några pengar men vi fick några tusenlappar ändå! Om tre veckor reser vi återigen med Airtours, denna gång till Skiathos!! Jag bokar oxå allt själv via nätet men börjar i god tid att surfa runt och jämföra boende och priser mella arrangörer. Och som sagt, på sistone har det slutat med Airtours! Men alla är ju bra bara man kommer till Grekland ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det svåra är att bestämma resmål
![]() Det som är viktigaste för mig är ort,läge, hotell, avreseort, avresedag, pris osv. Långt ner kommer vilken resebyrå, för jag tror de flesta mer kända är bra. Vi har alltid varit nöjda i alla fall. Apollo och Fritidsresor har vi åkt mest med. Man kan boka sedan har man några dagar på sig att fundera innan man betalar en bokningsavgift och inte förrän då är du bunden till den resan. Om du inte betalar så går bokningen bort. När man är på ett resmål första gången är detväldigt smidigt att ha allt ordnat och bara gå på en buss och sen hamna på rätt hotell. Sen klarar vi oss själva. Nästa gång när man känner till orten kanske det passar bättre att bara boka allt var för sig. Lycka till! |
![]() |
|
|