![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Haha, jag fick en januaridag till, vilken trevlig överraskning. Kalå mina i alla fall...
Det där med snöras från taken tolkades alltid som ett vårtecken hemma i Lit. Knappast i januari, men framåt mars i alla fall. Från Norge, över Storlien och Åre kom en västanvind som bröt den intensiva kylan. När snön började rasa visste man att det var en tidsfråga innan det blev efterlängtad vårtö. Ibland kunde det gå jättefort. Jag har några foton där mina gästande syskonbarn står i en enorm snödriva första dagen på påsklovet, och sista dagen står de på fjolårsgräs. |
|
||||
|
||||
![]()
Tänk att man lär sig något nytt varje dag.
God Jul ... Gott Nytt År ... Glad Påsk, har jag lärt mig på grekiska. Men att man önskar varandra en god månad, har visste jag inte. Men nu vet jag det. Kalå mina! MonicaP ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kalå Mina! ... så skulle det vara -stor bokstav även i månad.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi hade 4-5 plusgrader fredag-lördag och nu är det en minus så då är skillnaderna inte så stora. Riktigt varmt faktiskt. Fast personligen föredrar jag att det håller sig på minussidan hela vintern. Allt är bättre då. Ingen is och halka. Hoppas ni får bra med regn i Grekland så naturen får vad den behöver inför våren och sommaren.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Eva! Just som jag läst Jannes - om stormen, översvämningen på Rhodos, läser jag ditt inlägg. Grekland behöver säkert vatten ... men i måttliga mängder.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är ofta såna här dramatiska väderhändelser i Grekland. Från stilltje till storm på ett ögonblick, otroliga regnmängder och strax sol igen. Vad vi mera sällan har är vandrande lågtryck med evinnerligt regn, dimmiga perioder, långvarig kyla.
Måttlighet är liksom inte Greklands grej... |
![]() |
|
|