![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack! Roligt att få svar -för det här med öar var ju inte helt enkelt. Förmodar att jag är för tidigt ute för att kunna se vilka färjor man ska åka för att ta sig tilll Milos? Men detta verkar vara ett bra val. Kul att få ett svar angående klipphoppen.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Milos är verkligen ett badparadis för hoppsugna tonåringar! På Sifnos finns också fina klippor. Åk till Kastro, gå ner till det lilla kapellet som ligger på en klippa, där är fina klippor att hoppa ifrån och ligga och sola på. Precis som mariamia skriver är också Amorgos en underbar ö, Mourou, Plakes och Agia Anna har alla bra hoppklippor och enligt tonåringarna ö-världens bästa snorkling också.
På lilla Kofounissi är det mest sandstränder men där finns en liten lagun där barnen tillbringade hela vistelsen med att hoppa och dyka. Bra snorkling också, mycket bläckfiskar! För övrigt tråkade ön ut dem så vi åkte därifrån efter 3 dagar. Vid Appolonas på norra Naxos hittade vi också bra hoppklippor, strax väster om byn. På Santorini, nedanför Oia, ligger ett klippbad och man kan simma ut till en liten klippa och hoppa därifrån. Tyvärr väldigt mycket folk på dagtid (juni). Anne |
|
|||
|
|||
![]()
På openseas.gr kan du se hur färjorna gick motsvarande tid förra året. Det brukar bli några förändringar men inte så stora, du kan i alla fall få ett hum om hur det kommer att se ut till sommaren. Blue Star Ferries har uppdaterad tidtabell redan nu och trafikerar många öar, Paros, Naxos, småkykladerna, Amorgos, Santorini m fl.
Trevlig resa! Anne |
|
|||
|
|||
![]()
Tack! Förstår att detta kommer att bli fantastiskt! Det är svårt att låta bli att surfa runt här på Kalimera -man blir engagerad och väldigt sugen på att läsa mer. Lite betänksam bara över att man kan hamna på en ö och sedan inte komma tillbaka till fastlandet i tid -men jag förmodar att man blir klokare på det när alla sommarbåtarna är igång. Hittade inte var man kan se förra årets tidtabell...
|
|
|||
|
|||
![]()
Tackar! Hittade nu..
![]() ..även om jag inte riktigt förstår om det är lämpligast att avsluta med Milos..om det är enklast att hitta färja tillbaka till Athen därifrån? |
![]() |
|
|