Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-08-26, 16:12
Aase Aase är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Restauranter på Tilos

Hej
Jo absolut skall man ge ett ställe en andra chans. Vi tyckte inte att de var så trevliga första gången vi var där men det var acceptabelt och de små räkorna vi åt var goda. Därför gick vi dit en andra gång fast vi egentligen inte tyckte att de var så trevliga där. Andra gången var han såååååå otrevlig så jag nästan rodnar av harm när jag tänker på det. Dålig dag på jobbet??? möjligt. Men sådana människor skall inte arbeta med människor. Jag kommer då aldrig att rekommendera stället till någon. Sedan vet jag att andra människor har en annan uppfattning.
Åse
Svara med citat
Gammal 2011-08-27, 09:50
Maly Maly är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Inressant läsning om Omonia. Vi gick tillbaka till Omonia flera gånger vid olika tider. Håller med om att han (den lite äldre mannen) var speciell. Otrevlig vet jag inte men möjligtvis lite nonchalant. Fast jag undrar om detmöjligtvis är hans sätt att skämta. Drämmer menyer i bordet med glimten i ögat? Ja jag vet inte. Vi kom dit en gång precis innan de skulle stänga. Självklart vet man att köket måste stänga kanske en halvtimme innan själva stället stänger, så pommes kanske man inte kan få då fritösen måste kallna etc, men de fixade toast (fast de hade stängt av den). Det skulle ta en stund sa de och det gjorde det, men inga problem, vi gosade med katterna under tiden. När toasten kom in var den inte riktigt varm. Jag sa till och de fixade till det, trots att de var på väg att stänga. Jag tyckte nog att de var tillmötesgående, trots en liten konstig nonchalans från den äldre. Den yngre mörkhåriga mannen var trevlig men stressad. Alltid fullsatt på kvällarna. De dagar vi var på ön satt samma familj i hörnan på serveringen. 2 vuxna och 1 barn. De åt, drack, spelade spel och hade det trevligt.
Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 12:16
mikaelp
Gäst

ja ha....Omonia. Nå, en sak är ju klar, man ska ju inte ta deras bemötande personligt. Oavsett vad som ligger bakom. Själv vill jag nog ha det på ett annat sätt
Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 12:40
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelp Visa inlägg
man ska ju inte ta deras bemötande personligt.
Det är för mig självklart att man tar ett bemötande gäst-tavernaägare personligt Vad är det annars??

Lissi
Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 20:31
mikaelp
Gäst

...om en taverna-ägaren uppför sig som en buffel mot flera/alla gäster så upplever inte jag det som ett personligt påhopp på mig utan bara dåligt rakt av. Men det blir ju inte trevligare för det.
Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 20:38
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

OK, då förstår jag hur Du menar....och det är ju sant!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2011-08-24, 12:04
coanma coanma är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Aase Visa inlägg
Hej igen
ikväll skall vi till Gorgona igen och äta meze. Annars har vi varit 2 ggr på Dream nu och det har varit lika gott varje gång och billigt.

Åse
Hvor ligger Dream? Den har vi ikke sett?
Svara med citat
Gammal 2011-08-24, 13:45
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Ursprungligen postat av coanma Visa inlägg
Hvor ligger Dream? Den har vi ikke sett?
Dream ligger mellan to Armenon och Nautilos.

Ann-Kristin
Svara med citat
Gammal 2011-08-24, 14:09
coanma coanma är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Takk skal du ha Ann-Kristin. Utrolig at vi ikke har lagt merke til denne når vi har gått forbi så mange ganger Har du prøvd den? Vi var på Armenon, men syntes bre det var så som så. Nautilos var vi ikke på. Vi spiste mest på Omonia. Jeg så også inne på nettet at det var nevnt et annet spisested som het Trata. Jeg vet ikke helt om det var der vi var en kveld hvor de mest serverte fisk.
hilsen
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:34.