![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Det var inte enda stället, långt ifrån. Otur kan ju alla ha och man bör nog inte döma ut någon taverna efter bara ett endaste besök. Menyn såg bra ut, bra musik, trevlig inredning, bra läge, trevlig personal etc. Så de fick en chans till. Vilken de inte tog vara på. Inte alls.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Själv är jag väldigt förtjust i det traditionella grekiska köket där jag lätt hittar många favoriter. Tyvärr blir maten ibland utslätad och intetsägande på en del turistorter. Kanske de försöker anpassa sig till vad de tror gästerna vill ha eller så är de helt enkelt inte tillräckligt kunniga och intresserade i det de håller på med. Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Första gången var den bara "sisådär", ungefär. Men alla, även den mest oambitiösa av kockar, förtjänar en andra chans + stället i sig fick dit oss igen. Andra gången såg det bra ut etc men 98% gick till katterna. Yak.
Numera är vi stamgäster rätt över gatan, meny jo - men kom in och titta i kastrullerna, Cocoretsi m.m., även hemlagad ouzo, hela familjen i köket, samtidigt! Börjar inte detta luta åt off topic...det är ju i alla fall off Tilos! Både hungrig och ressugen blev jag också. Over and out |
|
||||
|
||||
![]()
Oasis får man inte missa................speciellt om man är sugen på pizzza! Även Sofias har god mat, deras friterade fetaost Saganaki, mums!
På vägen ner mot Eristos på vänster sida finns ett ställe som heter Filoxenia det ägs av en jättegullig familj, där man även kan hyra rum. Det ligger i en fin trädgård med blommor och apelsinodlingar Ibland på kvällarna har de musik, de är barnen i familjen som spelar. De lagar undebart god mat, med fräscha råvaror deras fetaostfyllda squashblommor, zuccinipaj med mera. Vi har stannat till för lunch när vi åkt förbi, kanske inte så mycket att välja på men så gott! Kika gärna in, Mamma Stella sätter sig gärna ner och pratar och berättar. ![]() Pia |
|
|||
|
|||
![]()
Hej
Tack alla för alla tips. Vi skall beta av så många vi hinner. Fast vi kanske hittar en favorit som vi återvänder till gång på gång. Åse med "bara" 33 dagar kvar |
![]() |
|
|