![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag med!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Trollhättan, där jag bor, är också en fin sommarstad. Vi har slussarna, fallen, Halle-Hunneberg att se och utforska. Olidans kraftstation är väldigt intressant att besöka, inte som Porjus som jag besökte för några år sedan, men ändå...
Trollhättans kyrka som egentligen skulle legat någonstans i Dalsland men hamnade här av misstag (kommer inte ihåg vart den skulle vart) Närheten till salta bad har vi också, Unda utanför Uddevalla t.ex. Annars så har vi ju nära till sköna bad i Sveriges största sjö, Vänern. Irene |
|
||||
|
||||
![]()
Vore intressant att låtsas att man åkte charter till sin hemstad i en vecka...
![]() Man bor i lägenhet, ( sin egen )har hyrt bil i tre dagar( sin egen ). Ingen TV i lägenheten,inga tidningar,ingen dator. På eventuell radio,bara program på ett språk man inte behärskar !!! Dagarna tillbringas med promenader,bad samt utforskning av sevärdheter (dessa är framGooglade ) Finns säkert några utflykter anordnade av någon lokal arrangör,billigare än resebyråns ! Sen eftermiddag,drink på lägenhetens balkong,sedan ut på byn/staden för mat på något trevligt ställe. Har affärerna öppet sent så kan det bli lite shopping... Visst känns det igen ? |
|
|||
|
|||
![]()
Vi bor ju mitt i smeten i Stockholm. Några stenkast från Sergels torg och mittemot finansdepartementet.
På sommaren (eller från slutet av april), så har vi en stationär gatumusikant som plinkar samma spanska repertoar. Vi tillbringar mycket tid på balkongen som är mot gatan. Vi brukar ha "turistspotting" d v s gissa varifrån turisterna nedanför kommer. Det är faktiskt en väldigt semestrig känsla att sitta där med ungarna och äta glass eller senare på kvällen ta en middag med ett glas vin och höra ljudet av plinkande, sorl och bilar. Särskilt om man tidigare på dagen varit och besökt en av våra många stränder. |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, hade Sverige Greklands väder skulle ju Sverige vara där uppe som ett paradis. Skärgården runt Stockholm är ju inte så olikt den Grekiska övärlden. Andra fantastiska resemål i hemlandet är Gotland, Visby och varför inte medeltidsveckan. Och för badtokiga, Ölands sandstränder eller Bohusläns klippor.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lysekil |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Nej, more kanske en det vore kanske en idée?!
|
![]() |
|
|