Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-07-09, 06:56
Soleil Soleil är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Dött forum?

Forumet är inte speciellt livligt nu, det är synd. Delvis påverkar säkert greklandskrisen o. diskussionerna on det.
Svara med citat
Gammal 2011-07-09, 06:59
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Men tror Ni inte att det beror på semestertider,,,folk kanske pysslar med annat än att sitta framför datorn?Det är vad jag tror iaf..Ha en fortsatt bra sommar..
Svara med citat
Gammal 2011-07-09, 08:24
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag känner mig inte så engagerad längre. Saknar exempelvis Peters inlägg och andra som lämnat forumet på eget initiativ. Kanske är det så att andra sidor ex facebook tagit över mångas intresse. Tycker också att det är alldeles för många som inte tål kritik av deras favoritresmål och att de tyvärr verkar ta åt sig personligt om någon fäller negativa omdömen om deras paradis.

Det har alltid varit många som ställt massor av frågor innan sin resa och kanske fått både svar och tips i sin inbox från andra och sen bara försvinner. Visst måste det vara ok att man inte vill berätta om sin resa men det blir tråkigt när man inte ger något tillbaka. Det går att göra utan att bli personlig.

Ett levande forum som faktiskt fick utmärkelsen som ett av Sveriges bästa en gång i tiden kräver dynamik för att kunna fortsätta och det får man inte genom ensidighet.

Kanske bidrar också den ovanligt fina sommaren till att många av oss inte slår på datorn lika ofta. Ser dock med spänning fram emot rapporter från er som kommit och snart kommer hem då jag vet att flera redan hunnit luffa runt några veckor.

Eva
Svara med citat
Gammal 2011-07-09, 08:43
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Visst är det lite tyst just nu. Bildgåtorna t.ex saknar jag. Sen hoppas jag att folk i allmänhet när de skriver alltid skulle uppträda sig hövligt mot andra som kanske har en lite annan åsikt. Tyvärr är det ju så med oss människor att en del av oss är känsligare och tar åt sig något som den andra inte alls menat något illa med. Om man märker att någon tagit illa upp av det man skrivit kan man ju vara så där allmänt hövlig och be om ursäkt, det är ju inte så svårt.

Men Kalimera Himself sa ju att fortsätt gärna diskussionen om den ekonomiska krisen. Så det är ju bara att sätta igång då!

Och jo semestertider påverkar, man har en helt annan rytm, trots att man så att säga borde ha tid...

Anne
Svara med citat
Gammal 2011-07-10, 00:47
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Athanasia Visa inlägg
Men tror Ni inte att det beror på semestertider,,,folk kanske pysslar med annat än att sitta framför datorn?Det är vad jag tror iaf..Ha en fortsatt bra sommar..
Eller kanske arbetstider... Själv jobbar jag 9.30-00.00 sju dagar i veckan sedan en tid tillbaka - för att kunna känna mig ekonomiskt trygg när vintern och eventuellt sänkt A-kassa slår till. Arbetstiderna gör att allt som rör hemmet, sällskapslivet och nöjen till lagts åt sidan för de närmaste två månaderna. Jag är tacksam för de nätter jag hinner sova mer än 4,5-5 timmar och har inte energi att utveckla eventuella hotellstatus eller lämpliga tavernor i forumet. Nu måste vi "greker" se om våra egna hus och eftersom vi behöver alla turisters stöd hamnar vi i ett ekorrhjul som tar slut först i oktober.

Jag kan tillägga, förhoppningsvis utan att det behöver leda till utsvävningar på tråden, att vi har det förbaskat varmt i Chania

//Kikh
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:45.