![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej
I början på juni i år åkte vi från Köpenhamn till Naxos med 3 timmars väntetid i Aten vidare till Naxos för 75 Euro. Men hem var det nästan omöjligt att hitta nägot enkelt på grund av strejker och att vårt flyg gick (flög) ganska tidigt Men med övernattning i Rafina för 75 Euro kom vi hem Morfar |
|
||||
|
||||
![]()
Det är absolut inga svårigheter att flyga från Landvetter till Naxos T/R och inte tar resan 12 timmar. Flyger alltid via Aten och sedan inrikes till Naxos. Bor också i Gbg.
Det finns många alternativ från Gbg (beror på vad man vill betala) och anslutningen med em-planet till Naxos. Förra året tog jag Austia Air till Aten och då blev väntetiden i Aten endast någon timma. Kolla på nätet och se vilket som passar dig bäst. MEN VAR UTE I GOD TID. Inrikesflyget till Naxos måste bokas " så fort de släpper biljetterna". Jag har tvingats ändra planerad hemresa någon enstaka gång pga av fullbokade turer från Naxos. Ibland kan det vara bra att kunna boka en "total biljett" via ett bolag tex. SAS, då finns det oftast möjlighet att få bagaget direkt till Naxos eller Landvetter.lOfta måste du annars hämta ut bagage i Aten och checka in pånytt, vilket tar tid. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag skall absolut börja ha koll på inrikesflyget i Grekland, flög ett år till Mykonos bara för att komma ut i övärlden snabbt, det var det enda alternativ till någolunda vettigt pris (kommer inte ihåg vad vi betalade) när det var dags att boka resan.
|
|
|||
|
|||
![]()
Man kan ha tur med Naxosflyget.. lyckades igår få en biljett med Olympic till Naxos den 7e Sep, 16:50 avgången,( fanns kvar till morgonavgångarna flera dagar runt, dom tycks inte vara lika populära, ). Men jag hade flyt, tänkte tidigare att det skulle va så skönt o komma fram vettigt men då fanns det inga biljetter, låg i o sökte ibland på Olympics sida på tråkiga stunder o vips igår fanns det helt plötsligt en biljett, o den tog jag
![]() men visst blir det struligare nu när inte allt är bokat tillsammans, måste hämta o checka in väskan på nytt i Aten, men flyget jag kommer med landar 13:35 så det ska nog va lugnt tror jag |
![]() |
|
|