Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-09-19, 18:44
Mahava Mahava är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011
Standard Sv: Egiali är bäst

Är precis i Aten efter två veckor först på Naxos och sen i Katapola på Amorgos. Och jag kan verklgen inte hålla med om att Egali skulle vara bättre, snarare blev jag mer tilltalad av Katapola än Egali.

Har inte alls upplevt något otrevligt bemötande på resturang osv, möjligen är personalen mer "Grekisk" och inte lismande och nästan tillgjorda som jag flera gånger upplevde på Naxos, maten var det heller inget fel på och prisnivån tycker jag var ytterst human, faktum är att jag gjorde av med mindre pengar per dag på Amorgos än på Naxos och även gjorde jag samma saker, bil, liknande standard på boende osv.

Den ända otrevliga upplevelse jag överhuvudtaget har haft på amorgos och för den delen på hela resan var när jag på vägen upp till Chora möter en moppe i en av serpentinerna, och mopedisten trillar omkull varefter moped samt förare åtskilda kanar rätt in i min bil.

Boendet var förövrigt fantastisk, Big Blue och ägaren Yannis gör verkligen allt han kan för att man ska känna sig välkommen, hämtade mig i Egali 2 på natten när skopan inte gick och hjälpte mig o få rabbatt på bil mm.

Jag får tacka för tipsen på vandringen, den var verkligen fantastisk vacker, än mer storslagen än min vandring upp till Zas på Naxos som jag trode var oslagbar. kan även tipsa om en annan tur, som går upp från katapola till chora, sen till "Orakelkyrkan" varefter man svänger tillbaka mot katapola igen via Minoa. man kan se den på anavasis kartor eller deteirs bok,
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:23.