![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Jag har besökt de 3 öarna du nämner, (alla gånger 2v i juli). Av dessa skulle jag välja Naxos. Stränderna är superfina. Mikri Viglia är en pärla. Det enda som var negativt var en mycket stark blåst hela tiden, samt som Göran skriver, "vedermödor" under hemresedagen. ![]() På Thassos så blev nästan semestern förstörd av myggen. Jag har aldrig upplevt nåt liknande. Korfu åkte jag till för länge sen. Den var oxå fin, men känns överspelad idag? Måste kommentera Skiathos. Det är ju en kanon-ö! Jag har varit där ett antal ggr och senast förra sommaren. Många dagar var vi på stränder där det bara var 5-6 personer, eller färre. Stränder som Koukonaries, Banana och numer även Abela, får man ju helt enkelt undvika. Jag har på 2 månader på ön kanske ätit "dålig mat" 2-3ggr (Ställen vid hamnen). Det är ju försumbart på så pass lång tid. Trevlig resa, var det nu blir? Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
HTML-kod:
När vi var där 1992 gillade vi Ön ! Men på ca 20 år har dom lyckats förändra ön till ett "turistparadis" ! Med vad allt detta innebär . /Tom |
|
|||
|
|||
![]()
Tja, vi har såväl Skiathos som Naxos på vår topp tre och har varit på båda dessa öar ett flertal gånger. Vi var nu senast på Skiathos i månadsskiftet augusti/september.
Vi bedömer att maten är bättre, om än kanske något mindre billig, på Skiathos. Stränderna är ju toppklass på båda öarna och att undvika Koukanaries och Banana mitt i högsäsong är ett enkelt val, då det finns så många andra fina stränder, t.ex. Mandraki, Ag Eleni och på Tsougria. Att åka i september gör ju att tempot är lägre och trängseln blott ett minne... Det är många år sedan vi var i Ag Gordis, men stranden är säkert fortfarande fin. Om man är nöjd med att vara på samma plats en vecka, så är det ett bra alternativ. Det går att ta sig till andra stränder, men det kräver en del (bilhyra). Naxos har vi varit på flera gånger i samband med båtluffande när barnen var små. Det kräver lite mer avseende transporter till och från ön, men Naxos är en trevlig ö med fantastiska stränder. Lycka till med planeringen! |
![]() |
|
|