![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ni får verkligen uppleva ett Kreta som inte många av oss "vanliga" turister gör, Lars och Sofia. Vad är ditt "grekiska namn", Lars?
Härligt med en fast bas i Chania och många fina utflykter, kan jag tänka. |
|
||||
|
||||
![]()
Jo, Ieras Konstantinos tyckte väl att Lars var ok men hustruns namn Birte var svårare. Eftersom vi träffades i sonens ambeli på Sofiadagen så blev det helt enkelt så, att han döpte henne till Sofia. Han tittade sen på mig och sa att nu måste jag också få ett grekiskt namn och det blev Leonidas. Vi tackade för de fina namnen och tillade, att eftersom vi heter Magnusson i efternamn så får det bli Manousakis på grekiska, vilket han, med stort leende, tyckte var utomordentligt bra.
Leonidas Manousakis Kriti sti kardia mou |
|
|||
|
|||
![]()
Leonidas Manousakis!
![]() Tack för dina underbara berättelser från Kreta,njuter av att få följa med på era turer. Här i Norrbotten,Boden,har vi idag -8 grader,solsken ingen snö ännu men ett landskap täckt av rimfrost,sagolikt vackert. Monica ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sofia är ett fint namn, tycker jag.
Leonidas..., ja, man kan kanske vänja sig... Förstår att du håller fast vid Lars ![]() Manoudopoulos kunde ju också ha varit ett förslag, men Manousakis låter också väldigt bra. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
1000 tack för härliga rader
![]() ![]() Myssa... |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Det är ju på hösten som det stora Greksuget sätter in ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Du beskriver så levende, så nært på ett vis. Mange fasetter. Noen ganger leder andres opplevelser og tanker til ...jeg vet ikke helt hva..men teksten i 'Høstvise' dukket plutselig opp i bevisstheten. Takk til deg, Lars.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Varför jag valde Manousakis och inte Manoudopoulos? Ja skälen är två, dels hade jag hört namnet innan och dels kände jag till ett vackert skäl nämligen manousakia och då kunde man t o m bli besjungen då och då. Låter inte det bra, så säg. Kolla in nedanstående länk http://www.youtube.com/watch?v=doN--hfN_Jk Tack för alla fina ord om min lilla reseskildring!!!!!!! Leonidas Manousakis Kriti mou Omorfa nisi |
![]() |
|
|