|  | 
|  | 
| 

| |||
| 
 | |||
|  Sv: Julefrid i Plakias 

Ett lokalt färsköl som är riktigt gott är Brinks (Rethymnian): http://www.brinks-beer.gr/index.php/en I början fick man åka till bryggeriet på vägen mellan Rethymno och Plakias strax söder om Armeni, men nu (i alla fall i höstas) kunde man hitta det i butiker i Plakias. Bo | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Den var ny för mig. Jag ska hålla ögonen öppna nästa gång jag är på Kreta. Antar att den bara finns på Kreta?
		 | 
| 

| |||
| 
 | |||
|  Sv: Julefrid i Plakias Citat: 
  men det är ju ett ganska litet bryggeri, så jag antar att det bara finns här. | 
| 

| |||
| 
 | |||

Yanna! Vad spännande,både med ouzomarinerad matjessill och med den varma ouzon med honung.Det sistnämnda ska provas redan ikväll och sillen ska jag göra på fredag.Oj vad kul med nya recept. Monica   | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Takk for fine bilder og info fra "vinteren" i Plakias, Bocina   Vi var i Plakias noen dager i april i år og likte oss virkelig godt  Siden vi hadde planer om å tilbringe årets november i Hellas sjekket vi litt ang Plakias offseason, steder å bo o.a, Creta Mare, hvor vi bodde, hadde åpent kun ut oktober. Det ble Makrigialos i år   - men Plakias kan jo bli aktuelt et annet år om det finnes gunstige priser, da mener jeg månedspris og ikke pr/døgn for studio/leilighet  Ønsker dere fortsatt deilige dager og en God Jul   | 
|  | 
| 
 |  |