Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-03-25, 08:59
Aase Aase är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Handfasta stödpaket?

Hej
Vi landar strax efter 11.00 och bussen till Chora Sfakion går 14.00 enligt busstidtabellen. Vi hade tänkt ta en taxi från flygplatsen och eventuellt hoppa av vid RK först och sedan gå till busstationen. Eventuellt får vi väl be taxichauffören vänta så får han köra oss till busstationen efteråt. Det får väl lösa sig på något sätt.

Åse
Svara med citat
Gammal 2012-03-25, 09:54
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Aase Visa inlägg
Hej
Vi landar strax efter 11.00 och bussen till Chora Sfakion går 14.00 enligt busstidtabellen. Vi hade tänkt ta en taxi från flygplatsen och eventuellt hoppa av vid RK först och sedan gå till busstationen. Eventuellt får vi väl be taxichauffören vänta så får han köra oss till busstationen efteråt. Det får väl lösa sig på något sätt. Åse
Med taxi hinner ni utmärkt och det är ju efter vägen. När ni kommer till busstationen kan ni kolla om den lilla tavernan/kantinan där har öppnat efter renoveringen, så får ni riktig och god mat till ett bra pris

//Kikh
Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 13:13
Aase Aase är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Hej
Menar du kantinan inne på busstationen? Eller ligger den i närheten? Jag tror inte att jag har noterat någon kantina på själva busstationen förut men jag har knappt varit där inne.

Åse
Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 13:38
Kikhs avatar

Citat:
Hej
Menar du kantinan inne på busstationen? Eller ligger den i närheten? Jag tror inte att jag har noterat någon kantina på själva busstationen förut men jag har knappt varit där inne.

Åse

Helt bredvid själva vänthallen fanns tidigare en bagage/bussgods-utlämning och vägg i vägg med den låg/ligger en liten taverna som busschaufförerna gärna åt på. Jag har heller inte varit på KTEL på evigheter men fick höra av andra att de höll på med en omfattande renovering. Jag hoppas att kantinan finns kvar efter slutförd ombyggnad. Där har jag ätit några av de godaste maträtterna till suveräna priser.

//Kikh
Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 14:10
junes avatar
june june är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Kikh Visa inlägg
Helt bredvid själva vänthallen fanns tidigare en bagage/bussgods-utlämning och vägg i vägg med den låg/ligger en liten taverna som busschaufförerna gärna åt på. Jag har heller inte varit på KTEL på evigheter men fick höra av andra att de höll på med en omfattande renovering. Jag hoppas att kantinan finns kvar efter slutförd ombyggnad. Där har jag ätit några av de godaste maträtterna till suveräna priser.

//Kikh
Det hoppas jag/vi med. I januari efterlyste jag stället som då var igenbommat. De har bland den godaste "mata i stada".
//June
Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 14:53
Kikhs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av june Visa inlägg
Det hoppas jag/vi med. I januari efterlyste jag stället som då var igenbommat. De har bland den godaste "mata i stada".
//June
Jaaa, det var ju du som berättade att det var stängt! Minnet...

//Kikh
Svara med citat
Gammal 2012-03-27, 14:54
Laxs avatar
Lax Lax är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

i år blir det Rhodos!
Svara med citat
Gammal 2012-04-04, 17:50
Kikhs avatar

Citat:
Hej
Vi landar strax efter 11.00 och bussen till Chora Sfakion går 14.00 enligt busstidtabellen. Vi hade tänkt ta en taxi från flygplatsen och eventuellt hoppa av vid RK först och sedan gå till busstationen. Eventuellt får vi väl be taxichauffören vänta så får han köra oss till busstationen efteråt. Det får väl lösa sig på något sätt. Åse

Åse, nu vet jag exakt var Röda Korset i Chania ligger! Be taxichauffören stanna i "Honolulu", strax efter trafikljusen. På vänster sida där har ni Röda Korset. Skylten är en ganska anonym vit sak med blå text, ο Ερυθρός Σταυρός (O Erithros Stavros). Passera en järngrind, gå upp för trappan och ring på "lysknappen" till höger. De jag träffade idag pratar engelska och vet att du ska komma

//Kikh
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:16.