![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej
Vi landar strax efter 11.00 och bussen till Chora Sfakion går 14.00 enligt busstidtabellen. Vi hade tänkt ta en taxi från flygplatsen och eventuellt hoppa av vid RK först och sedan gå till busstationen. Eventuellt får vi väl be taxichauffören vänta så får han köra oss till busstationen efteråt. Det får väl lösa sig på något sätt. Åse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() //Kikh |
|
|||
|
|||
![]()
Hej
Menar du kantinan inne på busstationen? Eller ligger den i närheten? Jag tror inte att jag har noterat någon kantina på själva busstationen förut men jag har knappt varit där inne. Åse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Helt bredvid själva vänthallen fanns tidigare en bagage/bussgods-utlämning och vägg i vägg med den låg/ligger en liten taverna som busschaufförerna gärna åt på. Jag har heller inte varit på KTEL på evigheter men fick höra av andra att de höll på med en omfattande renovering. Jag hoppas att kantinan finns kvar efter slutförd ombyggnad. Där har jag ätit några av de godaste maträtterna till suveräna priser. //Kikh |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
//June ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
//Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
i år blir det Rhodos!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Åse, nu vet jag exakt var Röda Korset i Chania ligger! Be taxichauffören stanna i "Honolulu", strax efter trafikljusen. På vänster sida där har ni Röda Korset. Skylten är en ganska anonym vit sak med blå text, ο Ερυθρός Σταυρός (O Erithros Stavros). Passera en järngrind, gå upp för trappan och ring på "lysknappen" till höger. De jag träffade idag pratar engelska och vet att du ska komma ![]() //Kikh |
![]() |
|
|