![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag gick med för att hålla koll på barnen under en utlandsvistelse men båda har nobbat mig som vän. Jag är å andra sidan vän med flera av deras vänner så jag får en del info i alla fall. Som 50+ är jag fortfarande lite kluven till FB men har kommit fram till att det nog inte är så farligt om man är försiktig med vilka vänner man accepterar och vilka kommentarer man sprider omkring sig.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag har flera olika listor där jag placerar vänner...en begränsad där jag lägger alla elever så de ser inga av mina statusuppdateringar eller foton trots att de är vän med mig
![]() Så man väljer ju själv hur pass offentlig man vill vara på FB. Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Sedan flera år tillbaka! På FaceBook har jag kontakt med familj och vänner som är spridda värden över. Här ser jag vad mina rara barn har för sig, håller koll på när mina vänner kommer till Kreta och så har jag min sida med Kretenska recept och små mysiga resmål (på engelska) för att locka fler turister
![]() //Kikh, som också kör med listor för vem som får veta vad |
|
|||
|
|||
![]()
Hej
Jag är med. Men liksom du Malin är jag lärare och accepterar bara vänförfrågningar från "gamla" elever. Jag tycker det är bekvämt att hålla kontakt med vänner som man inte träffar så mycket längre, kanske p.g.a. flytt eller liknande. tyvärr stjäl det lite för mycket tid. Åse |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Nej det är ingen generationsfråga. Det finns människor i alla åldrar som inte använder fb, likaväl som det finns personer i alla åldrar som gör det. Många ungdomar använder den inte för de tycker att det bara är gamlingar där.
|
![]() |
|
|