![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Jo men grejen är ju den att SAS/Lufthansa/osv erbjuder att checka in själv, och då får du en fördel av det, Ryan hotar med att om du inte checkar in själv måste du böta si och så. Jag är ledsen, men det stör mej! Säger det åter igen, de 430 kronorna jag kan tjäna på att flyga europas skitigaste bolag, tjänar jag in på annat på semestern. / Det ska va skönt å flyga, annars kan det kvitta
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ja, alla blir saliga på sin tro.
Jag vill inte påstå att RA är bättre än något annat bolag. Men som ett exempel så åker jag med familjen till Chania om 10 dagar. Med RA betalar vi 3500:- för 5 personer och ett extra bagage (20 kg) utöver handbagaget. Det är direktflyg Skavsta-Chania och tar 3h 50min. Motsvarande resa med annat bolag kostade 16.423:- och skulle ta 10 h enkel resa. 2 byten (Köpenhamn och Aten) Visserligen så kan jag säkert komma billigare undan genom att flyga charter, men inte under 5400:- som vi nu kommer att ge för resa och boende. Men om jag skulle flyga längre än 4 tim så skulle jag definitivt flyga med ett annat bolag. För som någon sa här innan så är RA mer som ett pendeltåg. Det tar en från A till B, men inte mer. Oftast räcker det när man flyger inom europa, tycker jag. Det jag där emot irriterar mig lite på är att man gnäller över RA:s alla smygavgifter och visst är de irriterande, men prislistor över deras avgifter finns på deras hemsida och de är inte speciellt svåra att hitta. Så om manorkar vara lite påläst och vara lite "om sig & kring sig" så finns det pengar att spara. Hoppas jag inte trampat någon på tårna nu. Vem vet, jag kanske återkommer med mindre possitiva ord om RA efter min nästa resa. ![]() PS Vad menar du med "skitigt bolag"? Smutsar deras plan ner mer eller var det något annat du menade? (bara undrar) DS |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kan ju t.ex. betyda hur man behandlar sin personal: som skit!
Men det är klart, om alla hela tiden tänker kortsiktigt på den egna plånboken, då är ju Ryan förstavalet. Sen när alla andra flybolag har antingen fått lägga ned eller anpassa sej till Ryans personalpolitik och detta fått sprida sej och gro i andra branscher, då får vi alla sitta där med våra taskiga arbetsförhållanden och gotta oss åt att vi i alla fall kan flyga billigt... |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Att man helt enkelt "skiter" i sina kunder. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Til tross for at det hevdes at de "skiter i sine kunder" så flyr stadig flere med dem og selskapet tjener penger!
Og problemet løses vel helt enkelt ved å benytte tjensten fra andre selskaper? For man vet jo hva man kan forvente av RA, eller? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Nu stänger RyanAir ned destinationerna Kos och Rhodos, oxå. Synd, ännu fler billiga biljetter försvinner.
![]() Senast förra året åkte vi Rom-Rhodos och det funkade utan problem. /Netwolf |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Det var verkligen tråkigt!
![]() /Ofelia |
![]() |
|
|