![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
I Umeå är Gammlias nationaldagsfirande redan en fin tradition. Förtäring i den gamla fina caféstugan samt massor av stånd mellan de fina gamla husen med mat från Sverige och många andra länder i världen via föreningen Prei. Underhållning och massor av picknick korgar trots den smått kylslagna försommaren. Solen lyste och alla verkade att trivas. Kaninutställning, ponnyridning och tunnbrödsbak fanns det också.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Er det smaksprøver? En av mine klare favorittretter her på Kreta!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() När vi ända pratar maträtter som kanske inte alla gillar i den formen. Har du provat fårtestiklar det blev jag bjuden på i en kretensisk bergsby för många år sedan? Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Nei, men hvis noen hadde spurt om jeg ville smake det så ville jeg ha sagt nei takk. Hadde noen servert det uten å fortelle meg hva det er så kanskje jeg hadde bedt om mere? It's all in your mind!
ps jeg spiser ellers det aller meste og når jeg ser halve sauehoder i butikken så tenker jeg at det må jeg prøve! Men hva har dette med 6. juni å gjøre? Nei, si det! Men dagen idag, 7.juni, hva betyr den for dere svensker (eller for oss nordmen)? ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Unionsupplösningen?
|
|
||||
|
||||
![]()
För Norges del, ja, vi har daterat den till 26 oktober
![]() 7 juni betyder i år att min mamma fyller 70år, det låter gammalt tycker jag, men det är hon inte ![]() |
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
|
|