Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-31, 08:16
jan c jan c är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005
Standard Sv: Lustigaste handbagaget!

Här är en historia om ett handbagage ,som inte blev handbagage , alltså en på gränsen godkänd historia. För c:a tjugo år sedan var vi på Cypern .Min fru ,vem annars,blev förtjust i en stor rund flätad korg en meter hög 50 -60 cm bred.Den var tänkt som present till en våra svärdöttrar ,att förvara garner i.Hur skall du få hem den var min omedelbara fråga .Att skicka som vanligt bagage var otänkbart då hade det bara blivit smulor kvar.Handbagage sa min fru-jag pratar med Guiden ,sagt och gjort ,hon trodde det skulle gå bra efter konsultation med flygbolaget.Korgen inhandlades avresedagen kom ,efter div besvär inte minst på transferbussen och många förklaringar i alla led ,befann vi oss på väg ut till planet .Då plötsligt grips korgen av en cyklande tjänsteman i farten och förpassas till bagage utrymmet tillsammans med alla väskor.Vid ankomsten till Sverige kommer korgen helt oskadd glidnde på bagagebandet till min frus stora glädje.
Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 08:30
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: maj 2011

Min kone kom hjem fra Paris for mange år siden med en lysekrone som ikke var pakket inn i annet enn papir. Lysekronen var for stor for å få plass i hattehyllen så den måtte få sitt eget sete på businessklasse, dog uten avgift!

Selv har jeg kommet hjem fra Brussel en gang med en 60-liters vinballong i glass som ikke var innpakket i noe som helst. Vi har den enda!

Jeg tror at de er noe strengere idag!
Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 09:05
lemon lemon är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Från Dublin till KPH hade jag i mitten av 90-talet en nyinköpt driver (golfklubba modell större) som handbagage. Knappast möjligt efter 9/11.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:36.