![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Menar ju tortyr förstås!! Inte behöver man bli martyr
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag förstår dig hur du lider! Men själv är jag förskonad från all sådan värk.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag hade varit nöjd med endast en bäddmadrass, jag får helt enkelt söka mig bättre boende vid kommande resor. Jag har aldrig haft en säng där det funnits bäddmadrass i Grekland, har för mig att de inte använder dem pga att det skulle bli för varmt. Ibland tränar vi några dagar hemma innan vi skall åka, vi sover på golvet, sängarna i Grekland upplevs då genast som mjuka och sköna
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ps; enda gången jag längtar hem från Grekland
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kroppen verker fælt på de greske madrassene, mange søvnløse netter. Som å ligge på betong noen ganger
![]() Likevel, ved neste reise skal et selvoppblåsbart liggeunderlag testes, som 'overmadrass'. Helgardering ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Ja kanske skulle man köpa något att ta med sig, för att vara på säkra sidan..inte så kul att ha ont i ryggen på sin semester ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Aldrig nånsin har vi haft bäddmadrass vi heller, men jag sover gott ändå! Gillar ganska hårda sängar, så det är helt OK
Undrans om nån vet vilken typ av säng det finns på annas på Tilos ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Strandmadrass åker alltid ner i packningen . Sova på samt perfekt när man drar ner till stranden
![]() ![]() Birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har också ryggproblem och har provat olika lösningar under mina Greklandsresor. Ibland har jag använt dubbelvikta filtar/täcken - det fungerar sådär, bättre än inget. Ibland har jag fått en skumgummimadrass från en extrasäng att använda som bäddmadrass, funkar bra men kan vara svårt i högsäsong då alla sängar är upptagna. Jag har några gånger köpt ett liggunderlag (som man använder i tält) på plats i Grekland, det funkar ungefär som att använda filtar/täcken.
Numera har jag alltid med min perfekta lösning när jag reser till Grekland, Indien eller andra ställen med hårda sängar - ett uppblåsbart liggunderlag som väger mindre än ett halvkilo och som inte blir större än en enlitersflaska när man rullar ihop det. Thermarest Neoair heter det, det finns i flera tjocklekar, bredder och längder. Jag har det bredaste och tjockaste och blåser upp det så att det blir precis så mjukt/hårt som passar min rygg. Det är så litet och lätt att jag kan ha det i handbagaget! Satsa på detta, alla som har ryggproblem! Våga |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Såg att någon tipsade att be om en "extra" bäddmadrass!? Jag har aldrig sett en bäddmadrass i Grekland oavsett hotelklass. De bäddar ju direkt på resårmadrassen. Jag vill ge dig ett tips som kommer att förändra din sovkvalitet framöver! Googla på Resemadrass och välj något som du tror passar din kropp och börs så är problemet förhoppningsvis löst ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för tips. Gick av en slump in på Team Sportia, och såg en sån tjock uppblåsbar madrass, tänkte att den måste väga fläsk, men den vägde bara 1,7 kg. Så den får sambon ta i sin resväska
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hade med mej en strandmadrass, jag tom vek den dubbel, så jag sov bara på "tre delar" det blev lite mjukare...
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Stackare, du har mina sympatier! Själv kör jag med Alvedon och ser till att jag är rejält trött för att klara av att sova på "betongen"! Har aldrig läs ALDRIG haft en mjuk säng i Grekland, inte ens de få gånger jag bott lite lyxigt! Kan inte fatta varför man inte har bäddmadrasser i Grekland?? En del gånger har jag lyckats få låna nån gammal unken madrass annars blir det alla filtar som finns under lakanet. Hoppas att du sover gott inatt hälsar Prinsessan på ärten
|
|
||||
|
||||
![]()
Vår städerska på Skopelos vek tjocka, fräscha vintertäcken dubbla och la under lakanet så det blev nästan som en bäddmadrass. Kan vara svårt för hotellen att ha bäddmadrasser till alla om de efterfrågas av många. Jag har haft bäddmadrass och ganska skön säng någonstans i Grekland men minns inte var. Kanske var det på Folegandros. Jag har inga ryggproblem men andra ledproblem samt är ganska liten och lätt så bara tanken på deras hårda sängar kan få mig att avstå en Greklandsresa.
Eva |
![]() |
|
|