![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag "hittade" rotselleri (hör och häpna) i december förra året. Sedan dess använder jag den till det mesta. En potatisgrätäng med inblandad rotselleri är supergott!
Och som du säger Uffe, långkok är den bästa maten. Dillkött, pepparrotskött, stifado, kalops, ja listan kan göras lång. Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Det låter jättegott! Stor tjockbottnad kastrull har jag. Men maken vägrar att äta lamm, kan jag ta något annat i stället?
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag har ocså gjort gigantes och hittade typ kalopps kött ,nöt. Men nästa gång skall jag prova med fläsk el lamm
|
|
||||
|
||||
![]()
@Monica: Det går lika bra med gris eller kalv...
Senast redigerad av UlfWiman den 2013-01-29 klockan 13:27. |
|
||||
|
||||
![]()
Dette må prøves! Hørtes kjempegodt ut
![]() Astri ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Uffe du måste prova att göra soppa på selleri, nja inte till 5000 beväringar utan ett lagom hemkok.
lars Kriti stin kardia mou |
|
||||
|
||||
![]()
Dette høres virkelig kjempegodt ut, Ulf
![]() ![]() ![]() - og må prøves ![]() Takk for gode tips, at Tomater "trenger" rotselleri visste jeg ikke - men siden jeg er veldig glad i selleri, var det godt nytt for meg ![]() En av mine favoritter er Svineragu m/selleri/ "xirino me selino", det lager jeg fhv ofte hjemme, men best er den jeg får på "To Saiitta" i Plaka(Athen) og hos min vertinne i Kardamili ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Rotselleri..ja,rotsaker över lag i grytor o soppor är gott.Åt Boreki(tror jag det heter)på Kreta.Enkelt o gott.En typ av potatislåda...Bästa matrundan fick jag i höstas på seglingskursen,utgång från Poros...en hamn/kväll o olkika tavernor.
|
|
|