![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Roger |
|
|||
|
|||
![]()
Håller fullständigt med Smultron m fl att fem öar på två veckor är alldeles för mycket, tänk på att "det går åt en dag" vid varje förflyttning. Så planera för 2-3 öar för du skall väl ha semester och njuta? Trevlig resa
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag tror dock att de inte har något emot att checka in bagaget bara ena benet, om man skulle önska?! /Z |
|
||||
|
||||
![]()
Vis av tidigare erfarenheter, så planerar vi nu bara ö-luffar grovt. Jag har ALDRIG varit med om att planen har funkat till 100 %. Oftast är det väder och båtar som ställer till det. Antingen blåser det för mycket, eller så går det ingen båt. Detta TROTS att det står i tidtabellen, att den ska gå, så får man svaret "There is no boat" med en axelryckning. Sen blir det omplanering!
Annat som kan ställa till det, är tillgång till boende. Det har hänt ett flertal ggr, att man inte hittat boende på ön/orten man kommit till. Det hände visserligen mer förr, då man litade till rumsraggare. Gör jag väldigt sällan numer, men visst. Det händer understundom. Precis som du skriver, så försöker jag åtminstone befinna mig på avreseön, när man ska hem. Eller anlända tidigt om man har ett sent plan. Lycka till! /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för goda råd och omtanke.
Det skulle gå bra att hämta ut bagaget i Athen ifall jag väljer att ta Blue Star från Pireus på morgonen istället, sa de på flygbolaget. Såg nu att det kommit betydligt fler båttider mellan Naxos och Folegandros vilket underlättar det hela betydligt. Jag kommer säkerligen att känna mig nöjd med endast ett par av öarna väl på plats. Haha nu tänker jag inte planera något mer annat än besluta mig för om jag ska ta båten från Athen istället för från Santorini. Tror, trots allt, det är klokt att börja med den ö som ligger mest avlägset vilket i detta fall blir Amorgos. Ska bli så underbart att komma tillbaks till Grekland igen. Som jag längtat! Hoppas ni alla får en jättefin sommar! |
![]() |
|
|