Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-08, 22:50
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006
Standard Sv: Dator med på resan?

Jeg synes en av de store fordelene med å reise til Hellas, er at jeg forlater alt som heter den daglige nett-avhengigheten, og lar verden hjemme gå sin gang uten min deltagelse. Jeg har med min iPhone, men kobler den aldri til internett, lar den for det meste ligge på hotellet, og ser hver kveld etter akutte anrop, som sjelden kommer. En gang eller kanskje to i løpet av to uker er jeg kanskje innom en internett-kafe og ser om jeg har fått e-mail jeg må svare på, men etter at jeg ble pensjonist og ikke har noe ansvar, er det mer og mer sjelden.

Det er selvfølgelig ikke så lett å akseptere at fedrelandet ikke ligger i ruiner når jeg kommer hjem, selv om jeg ikke har hatt kontrollen på det gjennom flere uker, og det samme gjelder familie og venner.

Så mitt råd er klart: Ta ferie for alvor, og la det tekniske tyranni ligge igjen hjemme. Vi levde godt i den tiden da kommunikasjonen hjem var postkort som kom frem lenge etter at vi var hjemme!
Svara med citat
Gammal 2013-06-08, 23:07
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Allt har 2 sidor! Vill man ha lite kontakt med barn och barnbarn hemma är ju datorn suverän. När maken är med på resorna måste han kolla fotbollsmatcher han annars skulle missa , så då blir det cafésittning medan matchen pågår. När jag åker själv till Grekland är det vanlig sms på telefon som gäller. Så det är väl egentligen bara att fatta ett beslut om hur mycket man själv vill vara uppkopplad på semestern.

Lissi -snart till Spanien helt utan dator!
Svara med citat
Gammal 2013-06-08, 23:10
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Har haft med mej min jobbardator (tack Gävle kommun) på de flesta resor; Spanien, UK, Filippinena och nästa vecka till Vietnam. MEN inte till Grekland, som må vara en av världens mest underutvecklade länder när det kommer till Wi-Fi...
Svara med citat
Gammal 2013-06-08, 23:59
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011
Standard Re: Dator med på resan?

Funkar hur bra som helst.
Finns det inte tillgång på hotellet så finns det alltid något café eller likanande.
//
KR
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:57.