Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-29, 13:59
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hatar att packa

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Det skulle verkligen vara helt suveränt att kunna klara sig med endast ett handbagage, men det känns svårt om man ska vara i Grekland i flera veckor men skulle säkert funka om jag endast reste iväg på 1 veckas semester beroende på hur mycket handbagaget får väga förstås!
Efter många många resor så har vi ju fått vanan inne. Numer spelar det ingen roll om det är en veckas vinterresa till Paris eller Madrid , eller tre veckor på Tinos. Vi klarar oss med handbagaget (Men vi har ju inte tjusiga kvällskläder eller många skor och dylikt med oss till Tinos och inga stora badlakan. Vi har våra badlakan förvarade hos Nikoleta

Lissi
Svara med citat
Gammal 2013-06-29, 15:18
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Efter många många resor så har vi ju fått vanan inne. Numer spelar det ingen roll om det är en veckas vinterresa till Paris eller Madrid , eller tre veckor på Tinos. Vi klarar oss med handbagaget (Men vi har ju inte tjusiga kvällskläder eller många skor och dylikt med oss till Tinos och inga stora badlakan. Vi har våra badlakan förvarade hos Nikoleta

Lissi
Nej något stort badlakan/handduk brukar inte jag heller packa ner, använder en sarong som är rätt så tunn och tar inte mycket plats.
Jag gillar att klä upp mig lite om jag går ut på kvällen, då går jag inte gärna i shorts och ett linne så därför blir det väl lite mer kläder i väskan men jag har absolut inte halva garderoben med mig.....så där har jag blivit bättre på att packa. För några år sedan vet jag att jag tog med mig för mycket varma kläder tex extra långbyxor och varma tröjor och flera par skor, vilket jag aldrig använde.
Sen gillar jag att handla lite på resmålet och ta med hem och därför känns det bra att ha en något större resväska att checka in.
Svara med citat
Gammal 2013-06-29, 19:51
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Citat:
(...) avskyr att packa upp!!
Samma här! Men att PACKA NER är alltid roligt!

Citat:
(...) att kunna klara sig med endast ett handbagage, men det känns svårt om man ska vara i Grekland i flera veckor men skulle säkert funka om jag endast reste iväg på 1 veckas semester
Man behöver inte mer om man är borta i flera månader än man behöver för två veckor.

Citat:
Jag gillar att klä upp mig lite om jag går ut på kvällen, då går jag inte gärna i shorts och ett linne
Men det räcker ju med en kjol och 3-4 fina toppar. De tar knappt inte någon plats.
Svara med citat
Gammal 2013-06-29, 20:12
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Samma här! Men att PACKA NER är alltid roligt!

Man behöver inte mer om man är borta i flera månader än man behöver för två veckor.

Men det räcker ju med en kjol och 3-4 fina toppar. De tar knappt inte någon plats.
Ja, det är ju klart att man kan ha med sig minimalt med kläder om man vill hålla på och tvätta varje dag...visst kan man endast ha en kjol och variera med några toppar så brukar jag tänka när jag packar..men men..sen åker ändå en klänning ner i väskan eller två....2-3 par shorts..för det är ju roligt att variera lite..ja vi är ju alla olika med det..
Svara med citat
Gammal 2013-06-29, 20:31
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Citat:
..ja vi är ju alla olika med det..
Japp och som tur är får man göra som man vill
Svara med citat
Gammal 2013-07-02, 14:09
Mats Fredssons avatar
Mats Fredsson Mats Fredsson är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Citat:
Efter många många resor så har vi ju fått vanan inne. Numer spelar det ingen roll om det är en veckas vinterresa till Paris eller Madrid , eller tre veckor på Tinos. Vi klarar oss med handbagaget (Men vi har ju inte tjusiga kvällskläder eller många skor... )
Lissi
Samma för oss. Skönt med enbart ett handbagage, lätt att bära och man slipper stå och vänta vid nåt bagageband.
Det är inte mycket man behöver ta med sig, 5 kg rygga räcker, det är lätt att tvätta upp, och torktiden är ju minimal i Grekland...
Dock har vi något mer kläder med oss om vi åker till storstäder, framförallt mer underkläder, som man knappt behöver när man är på bad och solsemester.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:40.