Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-08-31, 11:12
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Allas vårt Tilos

Vilka underbara ostbollar!
Sådana vill jag ha.
Svara med citat
Gammal 2013-08-31, 11:25
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Jag funderar på att helt sluta rekommendera restauranger med namn. (Avråda från restauranger har jag redan slutat med.) Upplevelsen av ett restaurangbesök är personlig och beroende av tillfället (hur hungrig man är, stämning). Maten är olika från gång till gång.

Har man blivit rekommenderad en restaurang ökar det förväntningarna och så råkar man beställa något som inte uppfyller förväntningarna... Jag tror på att chansa mer och ta tillvaron som den är!

Aina
Svara med citat
Gammal 2013-08-31, 11:33
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Citat:
Ursprungligen postat av Aina Visa inlägg
Jag funderar på att helt sluta rekommendera restauranger med namn. (Avråda från restauranger har jag redan slutat med.) Upplevelsen av ett restaurangbesök är personlig och beroende av tillfället (hur hungrig man är, stämning). Maten är olika från gång till gång.

Har man blivit rekommenderad en restaurang ökar det förväntningarna och så råkar man beställa något som inte uppfyller förväntningarna... Jag tror på att chansa mer och ta tillvaron som den är!

Aina
Håller med! Det ska man nog inte göra....fast jag har nog aldrig avrått, bara rekommenderat. Vi som nu haft "favoriter " på Tinos ska nu i september prova tavernor vi aldrig ätit på. Vi kanske har missat något stort! Jag tror nämligen att man äter gott på de allra flesta ställen i Grekland.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2013-08-31, 11:46
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Ja Marianne, de var rent förföriska. Alldeles rinnande och smakrika inuti.

Aina: visst är det så. Restaurangupplevelser är till stor del subjektiva. Jag tycker dock att rekommendationer är okej, men ska man såga eller varna - då ska man ha rejält på fötterna. Typ ha blivit lurad.

Själv läser jag gärna rekommendationer, om de är någorlunda detaljerade - dvs att den som rekommenderar talar om VAD som är bra. Då kan jag lättare dra slutsatser om huruvida det är något för mig. Om någon skriver att Peppes bodega på X-os har jättebra caesarsallad och pepparstek - då säger det mig däremot inget om ifall jag skulle gilla det.
Svara med citat
Gammal 2013-08-31, 12:29
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Läste i en annan tråd att någon efterlyste rekommendation på taverna.
Törs kanske inte rekommendera, men vill gärna dela med mig av det som jag längtar efter, så jag skriver väl då: "Det som jag längtar efter...", så kan man själv välja om man vill ta det som en rekommendation eller ej.
Skämt åsido, visst måste vi kunna rekommendera, det som är viktigt (för mig) är hur mottagaren läser. Man måste göra sina egna bedömningar, se och värdera om det är något för mig, innan man går in...
Svara med citat
Gammal 2013-08-31, 12:38
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Ja, m u m s , d e ostebollene ser aldeles uimotståelige ut

- fra "nyere tid" har jeg alt for liten Tilos erfaring til å uttale meg om kvalitet

Vi "forsøkte" Omonia da vi var på dagtur til Tilos 18.okt i fjor, m e n da ingen hadde "vist noen interesse" for oss etter ca 10 min, forlot vi stedet,
... var "heldig" med neste sted, god service og g o d mat
Svara med citat
Gammal 2013-08-31, 14:03
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg

Vi "forsøkte" Omonia da vi var på dagtur til Tilos 18.okt i fjor, m e n da ingen hadde "vist noen interesse" for oss etter ca 10 min, forlot vi stedet,
Servicen på Omonia har ju varit uppe till diskussion då och då under åren... Och även om det du beskriver inte kan ursäktas med följande, så vill jag ändå (igen) flagga lite för att Michalis, som kanske kan uppfattas som lite nonchalant och butter, har nedsatt hörsel. Det gör att han inte alltid hänger med.

Iofs tyckte jag att han verkade höra märkbart bättre när jag kom tillbaka i höstas, efter tio år. Tror att han fått sin nedsättning åtgärdad.

Sedan har han en lite speciell lite torr humor som kanske inte är den absolut mest gångbara på en restaurang. Men för mig bidrar hans personlighet till den sköna atmosfären som jag tycker att jag finner på Omonia. Avslappnat, har precis samma bild som Sunny12.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:41.