![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi har också badat/vaktat där i två veckor. Boet var kvar igår. Och mamma sköldpadda fortsätter att glädja turister varje eftermiddag vid Agia Anna. Nu lämnar vi Naxos för Santorini men hoppas få rapporter här om något händer.
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi har sett både äggplatsen och matandet! Alldeles underbart! Jag tor att det är ägaren till restaurang Faros i Agia Anna som matar sköldpaddan med bäckfisk varje dag vid femtiden.
Kan fö VARMT rekommendera Faros,som nu är en helt ekologisk restaurang med bl.a egna odlingar!! GOTT!!! |
|
||||
|
||||
![]()
Då blir det besök på Faros också om drygt en vecka.
Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Häftig upplevelse att se sköldpaddor i det vilda!
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Kan tyvärr meddela att sköldpaddan idag hittats död, med halsen avskuren, avrättad alltså. Äggen har inte heller kläckts än... Ett sorgligt öde för en ovanlig gäst i dessa vatten, men ett djur är ju tyvärr inte mycket värt här.
|
|
|||
|
|||
![]()
Så oerhört tragiskt! Jag blev så ledsen och VÄLDIGT arg! Visserligen vet jag att många fiskare är irriterade på både sköldpaddor och delfiner som förstör fisknäten,men ialla fall...
|
|
|||
|
|||
![]()
Kunde inte låta bli... Ringde till Faros och frågade om sköldpaddan.Talade med en engesktalande gäst som frågade ägaren Nicos om sköldpaddans öde.Nicos sa att allt var OK.Den hade fått mat och allt var bra.Kan det ha varit flera sköldpaddor där? Vet ingenting,men svaret var betryggande och Nicos verkar verkligen bry sig om sköldpaddan!
Hoppas på det bästa! |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, verkligen! Arne och Birgitta ska ju snart dit så vi får skicka dem att sköldpaddsspana.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hon lever!! Uppgifterna jag fick igår om sköldpaddans frånfälle visade sig vara fel. Jag kommer precis från Agia Anna och hon kom inpaddlande som vanligt 10 i 5.
Aldrig har jag varit så glad åt att ha fel! Ber om ursäkt om jag orsakade skrämselhicka, men min källa hade t.o.m bilder på död sköldpadda, troligen en annan som spolats iland av sydvindarna. Försökte lägga in en bild men lyckades inte..... Senast redigerad av alfahanne den 2013-09-19 klockan 16:32. |
|
||||
|
||||
![]()
Nämen så bra, heja sköldpaddan!
![]() / Anne |
|
|||
|
|||
![]()
Vajert!!!! Hurrrraaaaa!
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag tycker att hon kan heta KALIMERAMOU!!
|
|
||||
|
||||
![]()
Åhhhh vad skönt att höra!!! Blev verkligen ledsen där en stund... Skönt att det var falskt alarm men synd om den andra sköldpaddan...
MVH zakka |
|
||||
|
||||
![]()
Det var då för väl!
Jag säger som Alala: heja sköldpaddan! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Idag såg vi den!!!
![]() ![]() MVH zakka från ett varmt och härligt Naxos |
|
|||
|
|||
![]()
Kul, fint och underbart!!!!!
|
|
||||
|
||||
![]()
Ser fram emot ny rapport!
![]() Kanske bild till och med...? ![]() /Delfi ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Om det är sant blir man ju väldigt negativ till Naxos, hur kan folk där göra så? För inte kan det väl vara turister som gör så?
|
![]() |
|
|