Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-09-28, 11:19
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: ..åter till Karpathos....

Ja,Georgios sjunger ju soeau bra !!
Alltid trevligt att hora honom. Hoppas nu att dom far tummen ur och gor faerdigt en cd igen,det vore peau tiden.....Jag tror dom har naestan alla ljudfilerna klara,efter vad jag forstar.
Nu har jag hjaelpt Andreas dotter Sofia att halla fast hunden Mimo, sa att hon kunde ta bort en faesting och sen bespruta hunden....Han gillar det inte !!
Mikke
Svara med citat
Gammal 2013-09-29, 09:57

Sondag 29 september.
Igar som vanligt peau Pelagos, och nu borjar det bli mindre folk daer. Chronis pratar lite om att staenga nesta sondag, men som vanligt aer det ett mer eller mindre flexibelt datum. Just nu lite tidigare peau Zephyros, for nagra bekanta fran Holland ska resa hem. Det aer en moder med tre dottrar, och dom har varit haer manga ganger och aer vaeldigt trevliga.Igar tog jag med mandolan och lirade lite for dom vid poolen och dom var duktiga att sjunga....bl.a Pippi Langstrump...;-)
Det kom tva svenska killar och tog en snabbfika i poolbaren, som visst jobbar pa Acropolis och bor pa Garden Villa och som varit haer ca 5 manader, sa Andreas.
Mikke
Svara med citat
Gammal 2013-09-29, 11:47
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Det kom tva svenska killar och tog en snabbfika i poolbaren, som visst jobbar pa Acropolis och bor pa Garden Villa och som varit haer ca 5 manader, sa Andreas.
Dem känner vi. Mycket trevliga grabbar. En av dem, Thom, postade här på Kalimera i våras innan han for ner. Han har jobbat i Amoopi ett par säsonger innan han kom till Acropolis.

Karin
Svara med citat
Gammal 2013-09-29, 16:06

Jaha, daer ser man va liten vaerlden aer....Jag hann inte mer aen heja peau grabbarna, men far vael forsoka ta en svaeng forbi Acropolis innan dom staenger.....
Andreas och dotter Sofia haver flugit till Athen och kommer ater peau onsdag. Men innan dess uppforo vi (Andreas & jag) till Garden Villa for att bestaemma var torkstaellningarna ska sitta, samt hurusom vi ska beskaera den stora och hoga Benjaminfikustraedet daerstaedes.....
Efter detta blev det lunch hos Nena, mittemot Konstantions Palace och daerefter kikade jag upp till Jakobstadsgaenget och fikade. Dessutom fyllde Marco ar, vilket hade helt undgatt mej....Sannolikt blir han vael firad peau Pelagos ikvaell...
Ubaten ligger kvar mitt ute i Vronti-bukten,varfor den inte ligger vid kaj overgar mitt forstand....Den har legat haer ni i minst tre dar, har dom kanske tappat propellern??? Vad vet jag......
Nu hemat och en liten stund pa altanen med bok....
Mikke
Svara med citat
Gammal 2013-09-29, 16:44
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Den där ubåten låg där flera dagar i Juni också

Riitta
Svara med citat
Gammal 2013-09-30, 12:43

Mandag 30 sept.
Var som vanligt en svaeng till Pelagos igar, och da firade vi Marco fran Jakobstad,som fyllde ar. Chroni och Florios spelade och Antoni kom med en fin tarta. Jag gav Marco en bit surdegsbrod och en bit Vaesterbottenost plus ett grekiskt mynt med Athena pa att haenga runt halsen.
I morse, eller saej runt 10-tiden sa horde jag roster i hallen och sa dok Rolle upp med sin finska dam.Raskt peau med fikavatten och sen sa satt vi i skuggan pa en altan. Sen visade jag traegarden, och efter en timme sa for dom. Jag fortsatte vattna fram till ca 12, da jag drog nerat stan,for jag hade ju tid hos tandlaekarn. Kom dit 12.20, och hans sekreterare beraettade att han minsann var i Athen.... Jaseau, det aer han.....hm.....Finns det nan ny tid denna vecka da ?? Njaaaej....kanske.....
Har kollat biljetter och det finns en enkel biljett (Airtours)fran Karpathos till Goteborg pa torsdag 3 okt och en enkelbiljett ( Apollo) sondag 6 okt och baegge ligger runt 3000 SEK....
Iallafall gjorde dom det igar, sa jag ska kolla ifall dom har saenkt priset....Det kan ju verkligen inte vara manga som flyger enkelbiljett fran Karpathos till Sverige i oktober...
Intressant nog soeau kostade det MER att flyga Rhodos- Sverige....
Spaenningen aer olidlig, fortsaettning foljer...
Mikke
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:39.