![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Köp Jannes ö-luffarskola där finns nog en del nyttig information. Hur många öar man ska hinna med är rätt personligt. Jag skulle inte välja fler öar än 3 på två veckor. Mitt tips är också att blanda mindre och större öar så blir upplevelsen ännu rikare.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Hej olaj
![]() Följ Eva L´s råd och köp Jannes ö-luffar guide. Välj sedan ut de öar som du vill besöka och ha en ö i reserv. Det kan ju vara att ni inte trivs på en ö eller något annat som gör att ni vill vidare. Ta reda på så mycket det går om dessa öar här på forumet, köp Kalimeras E-guider till öarna, rota runt bland de resebrev som finns om öarna. Tidtabeller för färjorna blir inte helt färdiga förrän i slutet av maj början av juni. Kostnader i slutet på mitt resebrev från 2009, är för vår ö-luff under tre veckor. http://www.kalimera.se/resebrev/2009/grekland_3.html, Som du ser av resebrevet ovan är Rhodos också en möjlig plats att starta ö-luff på. Rhodos, Symi, Chalki, Tilos, Kos ... //PA ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack!
Har beställt en öluffarguide men är ändå intresserad av tips m m. // OLAJ |
|
||||
|
||||
![]()
Jag skulle ta Naxos, lite stor, Amorgos, lite mindre och Antiparos, liten.
Birgitta. Det tar 5 timmar frrån Aten till Naxos med Blue Star Ferries och kostar 33 Euro, men några har kunnat klara den kostnaden med 10 Euro om man bokar hemifrån i god tid. Birgitta. |
![]() |
|
|