![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det verkar vara ganska enhälligt Galaxidi som gäller. Kommer troligtvis leta boende där. Fast Delfi låter ju också magiskt... Vad gäller Deias fråga, så kommer vi att bo i byn Agios Nikitas på Lefkas, så det är väl inte så värst lång körsträcka från Lefkas stad? Eftersom vi är två familjer som kommer resa med mindre barn (3, 3, 5 och 6 år) så blir det nog lagom att köra till Galaxidi/Delfi direkt efter flygresan. Tror det här upplägget blir strålande bra! |
|
||||
|
||||
![]()
Det blir säkert jättefint! Mina barn gillade den kurviga vägen, faktiskt går den som en grisknorr nån stans mellan Delfi och Itea. Och jag håller med Admirala och andra: kör man med normalt omdöme är det inte värre här än på andra håll.
|
|
||||
|
||||
![]()
Det låter riktigt bra!
Det tar ca 20-25 minuter mellan Lefkas stad och Agios Nikitas. Hoppas ni får en fin resa! Deia ![]() (som åker till Lefkas första veckan i september - till Vasiliki) |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har vi bokat hotell i staden Galaxidi, som de flesta av er rekommenderade. Hittade ett trevligt hotell som heter Ganimede - www.ganimede.gr
Kvinnan som driver hotellet verkar väldigt vänlig och serviceinriktad. Studio för 4 personer kostar 95 euro inkl. frukost. Om någon har (gärna lite udda) tips på vackra platser eller intressanta hantverk, personer eller dylikt som man inte får missa på Lefkas så tar jag tacksamt emot detta. Ska skriva ett resereportage när jag är där och behöver lite intressanta infallsvinklar. Tack igen! |
![]() |
|
|