Citat:
Ursprungligen postat av laero
Eftersom det väl är mig du menar så skulle jag vilja att du preciserar vad i mina 3 tidigare inlägg i tråden du stör dig på.
Väldigt underlig inställning du med flera har; om det finns olika åsikter i en tråd så vill man "cencurera" det man själv inte håller med om med motiveringen "....tala om för andra hur det ska vara"
Om det här med "vän av ordning" handlar om inlägg nr126, så ja, jag tycker det är en bra regel i ett forum att man har respekt för trådskaparen och håller sig till ämnet och inte börjar skriva om hundar, kalimeraträffar, strumpor etc lite varsomhelst i forumet.
|
Nej , jag syftade inte på ditt inlägg 126. Utan mer på att några här vill ha så mycket regler för att en bildgåta ska duga. Det är väl en lek!

Alla har sina sätt att se bilder och se saker i bilder. Alla ska känna sig välkomna att lägga ut och gissa på bildgåtor utan pekpinnar, tycker jag.
Jag är förskollärare och i mitt yrke jobbar man mycket med bilder och vad man kan se i bilden, alla människor kan se olika saker. Inget är mer rätt eller fel.
Citat:
Ursprungligen postat av JohnS
Jeg er helt enig, det er fullstendig uinteressant for meg med gåter som ikke har noe man kan knytte til et bestemt sted, selv om jeg generelt liker bildegåtene. Men for all del, hvis noen har glede av "ett helt slumpartat gissande på blandade öar" over flere sider, så plager det ikke meg. Er bildet uinteressant, åpner jeg ikke tråden flere ganger. Så enkelt er det.
|
Men det du bara ser som en grushög i en bild John, kanske säger någon annan en hel del! Man kan inte vara så kategorisk om vad "alla" andra tycker och ser i en bild.
Katitzi

som älskar Grekland och ALLA bilder därifrån!