Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2014-04-22, 08:19
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Sv: Skiathos stad i maj

Grattis till ett bra val av ö Jag lovar du kommer inte att bli besviken. Skiathos har begåvats med massvis av bra stränder. Min personliga favorit är Agia Paraskevi / Platanias (busshållplats nr 16). Stranden är så lång och efter ungefär efter halva sträckan byter stranden namn till Platanias. En annan strand som är fantastisk är Koukounaries som förvisso är fullproppad med folk men sen å andra sidan så kan inte så många männsikor ha fel . Ön Tsougria är absolut värt ett besök. Ta badbåten till Tsougria så stannar man där en hel dag... Not bad at all

Om man tröttnar på sol och bad kan man åka utflyktsbåt till grannöarna Skopelos och Alonnisos. Turen är jättefin. Man får ca 2-3 timmar på varje ö så man hinner spatsera och äta... Fantastisk upplevelse

Inne i Skiathos stad finns gott om restauranger. Jag har fastnat för en taverna vars namn jag aldrig lyckas komma i håg. Ganska lätt att hitta till... promenera längs gamla hamnen hela vägen fram till den berömda trappan med kuddarna . Gå uppför trappan och fortsätt framåt tills du kommer tills du kommer till ett torg med en kyrka. Fortsätt förbi torget och du kommer till en liten smal gränd och där finns ett par tavernor... Den ena heter Ellenikon (spelar levande musik på kvällarna) och den andra är en bra restaurang...

Om man känner för att förbränna lite kalorier kan man promenera uppför en himla massa trappsteg upp till kyrkan som vätter mot nya hamnen så är det jobbigt men absolut värt mödan väl däruppe...

K

111 dagar till min åttonde gång på denna pärla
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:31.