![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Intressant läsning. Jag trodde faktiskt att Spanien skulle komma högre upp på listan. Vi har ju varit flera gånger i Spanien de senaste åren och upplever både boende och mat som rätt mycket billigare än i Grekland.
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Håller till fullo med om maten, speciellt i supermarket! Mycket billigare i Spanien. Men boendet tycker jag ändå att Grekland är billigare; tänk vilka studios med altan och havsutsikt man kan få för 25-30€! För det priset i Spanien är det hostal eller pension som gäller.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tycker också att det är lite märkligt, men de kanske har gått efter vad hotell kostar.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Maten är definitivt billigare i Spanien än i Grekland. Jag klagar ändå inte på Greklands prisnivå, är egentligen mest förvånad att det är sån skillnad mellan länderna. Jag trodde att EU- medlemskap skulle utjämna priserna, naiv som jag är. Årets Spanienresa blir till Teneriffa över nyår 2 veckor. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Madrid är inte signifikativt då det till motsatsen mot de flesta andra länders huvudstäder/storstäder, är betydligt billigare med det mesta, jämfört med landsbygd/mindre städer.
I Aten har det, till före krisen, rått löjligt höga och spekulativa priser. |
![]() |
|
|