![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi Dessutom stod ju Lipsi först på listan, så jag förlåter dig definitivt! ![]() Smultron |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Lipsi, var definitivt en favorit förra sommaren. En ö att återvända till! ![]() /Lena |
|
|||
|
|||
![]()
På en självklar förstaplats kommer alltid Naxos. Följt av Santorini, Antiparos, Paros och Rhodos.
|
|
||||
|
||||
![]()
Mina öar...
1. Kreta/Lesvos 3. Alonissos 4. Mykonos 5. Paros Och om en månad blir det Karpathos för första gången, hoppas den hamnar högt upp på listan. |
|
|||
|
|||
![]()
Amorgos
Santorini Naxos Hydra Kreta |
|
||||
|
||||
![]()
Svårt, men om jag försöker sammanfatta från de ca 30 senaste åren...
1) Tilos 2) Karpathos 3) Samos 4) Naxos 5) Skopelos Kan förändras efter sommaren. då jag bl.a. ska besöka ngr nya öar, Chalki, Symi o Nissyros. Tillsammans m Tilos o Rhodos förstås... Samt Samos (på lördag, 1 v), så enkelt att nå Pythagorion (från Sthlm) lö-lö. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Just nu är detta Top5 (de fem mest omnämnda öarna som Top5):
amorgos 13 tilos 9 naxos 8 kreta 7 sifnos 7 ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Karin |
|
|||
|
|||
![]()
1. Amorgos
2. Santorini (kommer för alltid ha en alldeles särskild plats i mitt hjärta) 3. Folegandros 4. Paros 5. Aten - inte mycket till ö dock ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Når det gjelder slike rangeringer må jeg være den dårligste av alle
![]() - jeg trives og har det så bra (nesten) uansett i Hellas ![]() Jeg forsøker med denne ØYrangeringen: Dodekanesernene Kykladene Nord Egeiske Sporadene Kreta - i tilfeldig rekkefølge ![]() ![]() - og dersom det er "lov" å telle feil..... ![]() Vil jeg gjerne ha med de Joniske og de Saroniske og ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Du är en sann Greklandsälskare! ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är intressant hur favoritöarna ändras, i alla fall är det så för mig.
På den här sidan listar jag min femton favoritöar i juni 2007. Då finns Kreta med på listan. Efter nästan tre månader i Grekland (samma år) fanns inte Kreta med på den listan. Idag är Kreta etta. Så kan det gå. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
1. Lefkas
2. Ithaca 3. Amorgos 4. Naxos 5. Södra Kreta |
|
|||
|
|||
![]()
Områder, ikke bare øyer, men rangert fra toppen og nedover:
Peloponnes Makedonia Zagorahoria Kea (Tzia) Lesvos |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vad gäller dina Top5 Janne så stämde de med vilka jag gissade, men dock inte riktigt rangordningen. Jag trodde du hade Amorgos som 1:a och Kreta som 3:a. Men det är ju med grekiska öar som med goda viner, smaken förändras och förskjuts med tiden. Det är en del av tjusningen! Kul därför att t ex på det här viset kolla av vad folk tycker. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Då gör jag ett försök
![]() Naxos Skiathos Lesbos Karpathos Kreta |
![]() |
|
|