![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Som jag nämnt tidigare: BlueStar-båtarna från Rhodos ligger vid en annan kaj, långt ut på västra sidan. Buss och taxi finns förstås ganska nära men jag skulle inte vilja vara ute i sista minuten när det är så viktiga saker som en flygresa.
|
|
|||
|
|||
![]()
Har ingen statistik över hur Blue Star passar tider, men de gånger jag rest med dem har de varit max 25 minuter sena (bl a till Piraeus, Naxos, Nissyros, Amorgos, Rhodos). Fast det betyder ju absolut inte att detta alltid gäller. Andra har kanske andra erfarenheter?
Som jag skrev i den andra tråden så hade jag drygt 5 1/2 timmes marginal och det kändes okej, och jag höll också koll på vädret i förväg. Men 3 1/2 timme hade jag nog inte vågat chansa på! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Takk til dere alle for for info/svar/innspill
![]() ![]() - men, jeg føler meg likevel som en uansvarlig gambler akkurat nå ![]() ![]() ![]() Det nærmeste jeg er spill/gambling er at sønnen vår jobber i "Norsk Tipping" ![]() Inntil for 2 uker siden, da vi opplevde å komme 2 1/2 time forsinket til Tilos med Blue Star, "sov jeg godt om natten" med reiseopplegget vårt ![]() En ting er h e l t sikkert: å kjøpe nye flybilletter hjem til "hele gjengen" er uaktuelt ![]() Vi er 2 som skal ( skulle?) reise Paros - Pireus og videre hjem 2.juli og hele 7 som skal reise fra Naxos en uke senere!!! Vi får ta et "familieråd", for selv om Arne og jeg kanskje kunne tenke oss å "utforske" Pireus, overnatte og oppholde oss der en hel dag, er jeg helt sikker på at det i k k e frister de yngre i familien, d a er i tilfelle Rafina et bedre alternativ. Eller kanskje jeg skal gi et døgn i Athen en VARM anbefaling likevel ![]() ![]() |
![]() |
|
|