![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Tyvärr ingen rapport igår på grund av galen värme. Tänkte inte skriva idag heller av samma anledning. Det är cirka 40 grader varmt, och ibland kommer det hetvindar som gör att det känns som om man sitter i en bastu. Hur som helst så har jag i två dagar kört runt hela Santorini. Galet mycket folk, inte överallt, det finns oaser också.
Jag återkommer med en summering av hela resan senare, ö för ö. Jag är väldigt glad att planen höll till punkt och pricka, för jag hade faktiskt inte trott det. ![]() Idag blir det bara en bild, och den är på min moped som jag har haft här på Santorini. Jag har blivit lite förälskad i den, och skulle vilja ta med den hem. Visst är den snygg! ![]() I morgon byter jag värme mot kyla, och det känns – tro det eller ej - mycket bra. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Men även Sverige är så oändligt vackert, fast lite svalare.
Välkommen hem. Vi har följt med dig som medpassagerare till varenda ö och vi har trivts med det, även om det har varit stressigt ![]() Vi sitter nu i den norrländska skärgården lite söder om Umeå, på vårt älskade Norrbyskär och imorgon får du återse din fina skärgård långt mycket söderut i Sverige. Jag tror att du kan känna dig nöjd när du kommer hem! Birgitta. (Och ge en kram Julia och Paris) |
|
|||
|
|||
![]()
Håller med Birgitta. Det har nästan varit stressigt att följa med rapporterna. Här i Sverige är det skönt och åtminstone på västkusten har vi haft bra väder.
Tack för alla rapporter! /pawik |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för den här resan Janne, vilka fantastiska stränder det finns och vilket flyt du haft! Välkommen hem till Sverige, här 14° och åskoväder, det är levande ljus och fleecepläd som gäller ikväll.
|
|
||||
|
||||
![]()
Häftig hoj Janne! Den hade man gärna haft med på sina resor i Grekland.
Tack för härliga rapporter. Det har varit ett jättefint fotoresebrev som har tagit oss med på din resa. Fina bilder! Otroligt att planen höll! Du tycks haft endera mycket tur eller väldig koll på färjebolagen och deras tidtabeller, eller kanske lite av vardera? Hoppas du får en fin avslutning hem till Långö! ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för rapportering och finfina bilder!
![]() Det är säkert skönt för dig att komma hem för lite vila och avsvalkning. Ha en bra hemresa! / Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för rapporterna, värmer i kylan
Carina |
|
||||
|
||||
![]()
Välkommen tillbaka när det nu blir!
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej Janne!
Måste säga att dina bilder är otroligt bra, sånt fint ljus och vilken skärpa. Verkligen jättefina, dessutom blir man glad av dem! Välkommen hem! |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för alla trevliga kommentarer!
![]() Vid lunchtid i lördags kördes jag och några svenska barnfamiljer till flygplatsen av Paris. Det var otroligt varmt. Mådde nästan illa av värmen. Incheckningen gick som väl var fort, trots att många skulle flyga hem. Det rådde kaos på den underdimensionerade flygplatsen. Folk satt, låg och köade precis överallt. Och det var nästan lika varmt inne som ute. Pust. ![]() Avgångshallen på Santorinis flygplats. När planet landade på Kastrup (i tid) var slussen trasig så vi fick gå via trappor ner på plattan. "Kylan" som slogs emot mig gjorde mig lycklig, medan många andra klagade. Sedan tåg hem till Karlskrona. Halvvägs började det regna något alldeles galet. Även det välkomnade jag. ![]() ![]() Regn kära regn. I går söndag slöade jag nästan hela dagen. Kände mig trött och lite sliten. Idag gick jag en runda på vår ö. Hade inte tänkt ta med mig kameran, men gjorde det ändå. Jag log lite åt mig själv när jag fotade en av ständerna här. Vilken skillnad mot stränderna i Grekland, tänkte jag. ![]() ![]() Inga tavernor och heller inget blått hav, men fint ändå. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
SÅ..Fint Ni bor..härlig strand!
Förstår att du tyckte det var härligt att komma hem till regniga Sverige efter den värmeböljan i Grekland. Fast jag lääängtar till Grekland igen, jag fryser!!.. ![]() Sunny ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för alla härliga bilder och "kort texter" !
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Santorini flygplats är sig lik.
Alltid samma kaos! Inte rolig att vara därinne. Birgitta. |
![]() |
|
|