![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack Jannis!
![]() Hur länge stannar ni? |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tycker också om eftersäsongen, då det blir mer vanligt folk än turister... och på våren gillar jag att det kommer folk och får oss att kvickna till igen. En stor artikel i en dagstidning berättar att det är ett jättebra år för oljeproducenterna, men jag avundas inte allt arbete! Här har det regnat pyttelite men redan sticker gräset upp decimeterlångt .
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi flyger "hem" i december över vintern, så det blir en månadsrapport till detta år. Vi blir aldrig "Less på Grekland", så vi återkommer!
/ Jannis |
|
|||
|
|||
![]()
Vi är tacksamma över att vi inte längre blir tillfrågade om olivplockning, framför allt Ylva. Det är mer krävande för kvinnorna, som sliter med att samla upp oliverna från marken. Männen jobbar med de maskiner som slår ned oliverna från grenarna. Det känns inte i ryggen utan i axlarna.
På sydöstra Kreta syns inget grönt under träden ännu. Har aldrig du plockat, Monica? / Jannis |
|
||||
|
||||
![]()
Som vanligt kul att ta del av ert liv på Kreta.
// KR |
|
||||
|
||||
![]()
Bra!
|
|
||||
|
||||
![]()
Om jag plockat oliver...nej, inte än. Det odlas en hel del här på Kalymnos, men det är husbehovsodling. Alla är nöjda i år. Den kommunala pressen går i tvåskift och producerar tonvis med olja. Vi brukar köpa eller få av bekanta.
Ha det så bra i Sverige igen , inte dumt att ha två bra världar. (Mindre roligt för 700 skeppsbrutna personer som tagits i land i Ierapetra) |
![]() |
|
|