![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Tack Karin för snabbt svar!
Jag har läst en del på forumet och tenderar att bli mer och mer förvirrad ju mer jag läser Funderar just nu på att bo i Lefkos istället men kan som sagt inte bestämma mig/oss. Har precis beställt e-guiden och hoppas på att kunna bli lite klokare av den.Iofs tror jag väl inte att det spelar nån jättestor roll var man bor om man har tillgång till bil... Saken är den att i är 5 i familjen och ibland ställer det till det lite när man letar boende. Kan vara svårt att få tag på en tillräckligt stor lägenhet ibland."Normalfamiljen" verkar bestå av 2 eller max 4 pers Mvh Maria ps Avundsvärt att få vara i Grekland en hel månad
|
|
|
||||
|
||||
|
Jo, det är knepigt när man är fem. Så vi brukade lösa det med att boka två lägenheter och dela upp oss 2 + 3. I och för sig kan Maritsa på Blue Sky ledigt klämma in fem personer i sina stora lägenheter, men ni är säkert inte intresserade av att bo mitt inne i Pigadia med era barn.
Lefkos ligger långt bort från civilisationen, även om man har bil. Du får räkna med nästan en timmes körtid till Pigadia. (Åkte en gång med en busschaufför som höll på i en timme och trekvart för att ta sig till Lefkos; han körde aldrig med högre än tvåans växel. ) Men det är många som stortrivs i Lefkos. Det enda du kan göra där är sola, bada, vila och äta. Fantastiska sandstränder finns det där, så vi brukar åka dit ett par gånger varje sommar. Fast att bo där passar inte mig; jag skulle få lappsjuka. Jag vill bo så centralt som möjligt med liv och rörelse omkring mig och gångavstånd till det mesta. Och så är vi ute till sent på nätterna, men med barn blir det ju tidigare kvällar, så då är man inte lika beroende av ett aktivt kvälls- och nattliv. Hur gamla är barnen?Karin |
|
|
|||
|
|||
|
Jag tänkte kanske också åka i juni och undrar vilket boende du skulle rekommendera om man vill bo nära havet och tavernor men ändå lugnt läge. Kommer väl att hyra bil men vill inte bo för långt från lite liv och rörelse.
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() Karin |
|
|
|||
|
|||
|
Barnen är stora nu (18 ,15 och 11) så på det viset är det inte ett problem med Pigadia
. Lappsjuka i Lefkos säger du... Det får mig att tänka om lite med tanke på att bo i Lefkos. Jag/vi blir lätt rastlösa. Jag vill oxå ha liv och rörelse omkring mig bara det inte är ett myller av folk o bilar som tutar. Det som lätt händer när man tittar på kartan över ön är att man stirrar sig blind på avståndet (som inte ser så farligt ut) och inte lägger till att det är kuperat och att vägarna är som dom är i Grekland . Jättetack för ditt svar. Nu blev det lite klarare.
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
|
|||