![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Hej Alexandra, Jag är inget ekonomiproffs, men min info kanske kan vara till lite hjälp.. Till att börja med Santorini är dyrt. I alla fall Thira och alla dessa caféer med utsikt över calderan. Jag kände som om allt kostade lite extra på Santorini, utan att ge mer kvalité. Förra våren fick jag ett rum utan fönster, utan balkong för 25 euro i Thira. Att betala 45 euro för boende, låter mycket för mig. Alltså, på de flesta öar bor du helt fantastiskt fint för sådana summor! Allt kostar ju dessutom olika på varje restaurang, på varje ö. Jag var ute i fem veckor förra året, maj-juni och jag gjorde av med 13000. Då bodde jag (för min smak) alldeles utmärkt för mellan 10-25 euro. Hade alltid, förutom på Santorini, vacker utsikt och trevliga rum. Jag levde loppan på sex öar och stannade även länge i Athen, så det behövs egentligen inte så mycket pengar. Allt beror ju på dig. Ios, Santorini och framförallt Mykonos är ju mer partyöar där också priserna skjuter i höjden, så du får lägga upp en budget med olika kostnader för öarna. Det du gör slut på en dag på Mykonos kanske räcker i fyra på Koufonissi.. Fråga gärna om det är något annat eller så! Lycka till! |
|
|||
|
|||
![]()
Tack så mycket! All info är bra för mig att veta
![]() Vad kostar båtarna ungefär ska man räkna med ca 150 kr? Någon som vet några bra utflyktsmål eller "att- göra" saker på t ex Paros och Mykonos? |
|
||||
|
||||
![]()
Kantänka vi kunna tillföra lite erfarenheter i vad avse kostnader för att i övärlden vistas.
I våra reseberättelser återfinnas allra sist en sammanställning över de kostnader vi haft för mat, boende, färjor etc etc.... Just här till vänster på forumet hittar du "Läsarhörna" Där ligga alla reseberättelser som olika Kalimeror inskickat till glädje och nytta för den som dit hittar. Gå exv till reseberättelsen vår för Maj-Juni 2004, och allra sist hittar du en sammanställning som kunna matnyttig läsning vara för den kunskapstörstande. Du må dock betänka att vi "Lever Greve" i övärlden och budgeten kunna begränsas betydligt för den som exv äter en del måltider på rummet/studion. Reseberättelse våren 2004. 21 Maj-20 Juni Eller; Jakten på den ultimata solnedgångsbilden!!! Öar som besökts: Naxos, Fourni, Patmos, Arki, Marathi samt Syros. Arne och Birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Arne och Birgitta för trevlig läsning!
Det känns bra att läsa och se vad andra har för kostnader och kanske även budget att röra sig med. Jag vill liksom inte bli sittande på någon ö och inte kunna göra någonting eller bo någonstans. Alla tips är varmt välkomna! |
![]() |
|
|