Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-04-05, 14:28
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Bagar- eller hotellfrukost???

Men det var många som åt både det ena och andra på stranden och inte minns jag att det var nån som kollade...Eftersom vi på de knöliga stenarna på Livadia- stranden nyttjar både solsäng och parasoll, så är detta inget problem. Dream Island är det sista av hotellen längst bort så sen är stranden helt fri att disponera hur man vill och det finns allra längst bort några träd också att ligga under...Inget problem alltså!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 15:15
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Vi låg inte där något förra året men året innan använde vi deras solstolar flera dagar. Vi hade vatten med oss men köpte självklart något varje dag därifrån då man inte betalar något för solstolarna. Vart vi än ligger så köper vi från dem vi något därifrån. Nu ligger vi ofta bara en stund på eftermiddagen men det finns alltid nåt att handla. Kan aldrig tänka mig att man inte får ha vatten med sig, det har vi överallt. Mat tar vi inte med, vill ju inte missa en måltid på tavernorna, o va jag längtar efter den maten!
ElisabethK
Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 15:21
MetaxaHasses avatar
MetaxaHasse MetaxaHasse är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011

Jag gillar att sitta på olika satällen med frukost...beroende på när jag vaknat Men ibland en enkel på hotellet,Sea View eller promenad till Omonia...Jag var där 2013 och märkte inte av nå´t knorr om eget vatten med på stranden..å andra sidan åt jag ofta på Armenion och låg på deras strandremsa
Hasse
Svara med citat
Gammal 2015-04-07, 13:24
Mafric Mafric är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010

Många varierade svar på min undran om dryck på stranden. Vi handlar gärna av hotellet - om vi använder deras solstolar. I min fråga utgick jag från att vi använder deras solstolar.

Här är ett utdrag ur omdömet från en Apollokund sommaren 2014:
"Nytt för i år var att man inte fick äta eller dricka på stranden om man inte handlade från hotellets restaurang. Detta fanns det skriftlig information om med många utropstecken. Det förtog definitivt en del av charmen och upplevelsen."

Nå, vi får väl se. Jag kanske har missuppfattat omdömet och skapat en storm i ett vattenglas. Alla andra omdömen är ju så positiva. Det kanske helt enkelt räcker att man beställer något för att de inte ska bry sig om en egen flaska vatten.
Ååå, vad jag längtar efter lugna dagar i en solstol på stranden med ett glas färskpressad juice och en god bok Det är livet
Svara med citat
Gammal 2015-04-07, 14:14
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Om man i k k e bor på hotellet, i dette tilfellet " Dream Island", er det vanlig, og et godt tilbud å kunne benytte stedets solsenger om man kjøper drikke/lunsj
- men noe helt annet når man b o r der, synes jeg!
Som gjest på hotellet blir man likestilt med de som ikke er det
Kanskje man kjøper noe likevel, men det er noe helt annet enn at det er et "krav"
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:10.