![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Jag har samma problem med myggor, som din fru. Och min man är väldigt tacksam över att aldrig behöva myggmedel, myggorna väljer mig ![]() Jag har varit på Tilos i juni och september, och inte upplevt problem med mygg. Tänk bara på att boka boende innan, om ni åker dit i juli. Senast, 2014 kom vi i slutet av augusti, och hade oflyt med boende. Vi önskade 2 studios, men första 2 nätterna fick vi dela en två-rummare. Den skillnaden sedan 14 år tidigare, har nog internet-bokningarna gjort. Så fick vi lära oss det ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har varit på Tilos 4 gånger alltid i juli och början på augusti, vi har inte haft några problem med mygg!
Och precis som Sjöborren skriver, ligger tavernorna vi stranden. Pian |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för svaren. Nu vet jag lite mer
![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Erfaringsmessig er det ein del mygg i mai/juni. Etter det er det for tørrt til at myggen klarar å yngle stort. Denne myggen varierar sterkt frå område til område, ofte på få hundre meter.
Mitt besøk i Livadia (mai/juni 2008) fekk eg nesten ingen utslett, utanom éin dag, då me var invitert til grillmat opp til eit hus litt opp i Livadia. Då fekk eg store utslett etter den dagen. Normalt har eg under seinare turar til Tilos hatt mange små utslett, men ikkje veldig tydelege. |
![]() |
|
|