![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jo, som jag skrivit innan i mina rapporter så upplevde vi, särskilt under första veckan, att en hel del av stränderna och några tavernor inte överhuvudtaget hade startat upp sin säsong. Och i Glisteris fall kändes det tyvärr som om det inte skulle startas upp något alls. Som jag skrev, öde, risigt och skräpigt och noll människor och noll strandservice. Kändes som en spökstrand. Men eftersom det var ett ställe du gillar så hoppas jag att det dragit igång nu när hösäsongen är igång. Mitt svar är väl förmodligen för sent för dig, men det vore kul om du kommer igen och berättar om det dragit igång nu. En positiv sak på Skopelos var att det fanns ganska hyfsade bussförbindelser till de bästa stränderna. Vi hade ju skooter, men bra med buss om man inte har det. Ha det jättegott på Skopelos! Masse |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Masse!
Nu har jag läst ikapp och antecknat sånt jag vill minnas. "Råkade" trycka på boka-knappen. En vecka på Skopelos med boende, två pers för under 5000 nu i september ![]() Tack för alla tips! ![]() Lena |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Ha en jättefin resa Lena! Hoppas att du skriver några rader och berättar hur det blev.
Masse |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Masse!
Ska försöka skriva några rader när vi varit där... Jag är urusel på den biten. Annars är våra resor väldans lika. Strand, moppe, mycket och ofta god mat och dryck. ![]() Lena |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Masse,
Har glömt att tacka för ditt svar! Vi tog vår hyrbil och åkte ner till Glisteri i alla fall och blev riktigt ledsna. Visserligen var stranden städad MEN tavernans utedel var uppriven och själva tavernan stängd. Den kommer inte heller att öppna igen. Vi talade med en kille som jobbat på tavernan tidigare och han berättade att det har tydligen att göra med något som kyrkan bestämt. Kyrkan är ju mäktig och den äger tydligen marken. Så tråkigt ![]() Annars hade vi två helt underbara veckor på ön. Lika fint som alltid! Min andra hemort ![]() Catlady (som nu räknar ner till nästa resa... ![]() |
![]() |
|
|