Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-07-25, 23:55
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Bagageregler charter

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
JDäremot är ju lågprisbolagen kinkiga. De både väger och mäter storleken i en särskild träbox med maxmåtten.

Masse
Vi har åkt flera ggr med Rya air i år och de har överhuvudtaget inte ens kollat bagaget, än mindre vägt det! Till Warszawa hade folk jättestora nästan resväskor som handbagage och ingen sa nåt....

Lissi
Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 07:09
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Vi har åkt flera ggr med Rya air i år och de har överhuvudtaget inte ens kollat bagaget, än mindre vägt det! Till Warszawa hade folk jättestora nästan resväskor som handbagage och ingen sa nåt....

Lissi
Förtroendeingivande...
Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 08:47
Mollybus Mollybus är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Citat:

Lissi
Jag har åkt både med Wizzair och Ryanair till Warszawa och Hamburg, då kollade de handbagaget jättenoga och flera fick checka in väskan istället för att ha den inne i kabinen. Så det är nog olika kanske beroende på vilka som jobbar.....konstigt nog!
Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 10:05
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Citat:
Ursprungligen postat av Mollybus Visa inlägg
Jag har åkt både med Wizzair och Ryanair till Warszawa och Hamburg, då kollade de handbagaget jättenoga och flera fick checka in väskan istället för att ha den inne i kabinen. Så det är nog olika kanske beroende på vilka som jobbar.....konstigt nog!
Men självklart kollar de bagaget i SÄKERHETSKONTROLLEN JÄTTENOGA... Jag menade att de inte brytt sig om storleken på bagaget som de gjorde förr!!!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 10:40
Mollybus Mollybus är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Citat:
Men självklart kollar de bagaget i SÄKERHETSKONTROLLEN JÄTTENOGA... Jag menade att de inte brytt sig om storleken på bagaget som de gjorde förr!!!

Lissi
Men det var just det de gjorde när jag åkte. Flera blev upprörda över att de skulle få checka in sitt handbagage istället för att ta det i kabinen. Det kostar ju en hel del extra om man måste checka in på flygplatsen också.
Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 11:23
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Mollybus Visa inlägg
Men det var just det de gjorde när jag åkte. Flera blev upprörda över att de skulle få checka in sitt handbagage istället för att ta det i kabinen. Det kostar ju en hel del extra om man måste checka in på flygplatsen också.
Jeg har reist med Ryanair kun to ganger, 2013, og 2014, første gangen ble hver eneste handbagasje veid nøye.., flere fikk problemer, måtte betale for innsjekket bagasje!
Andre gangen var det ingen kontroll..
Jeg vil gjerne reise mer med Ryan Air, men ville a l d r i engang t e n k e på å ha en håndbagasje som ikke er innenfor deres regler for mål og vekt
Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 10:06
Ante Ante är inte uppkopplad

Bara att följa reglerna som är satta av de enskilda bolagen.

Att det ej alltid är kontroller är rätt så skönt men åker man dit för övervikt eller felaktiga mått är det bara att glatt betala utan gnäll.
Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 10:15
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Tack för alla svar.

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Om det är svårt att klara det på 6 kg så undrar jag lite vad du hade väntat dig.
Grejen är att jag aldrig funderat på detta tidigare. I de fall vi köpt flygstol av charterbolagen har vi tagit med lagom stor kabinväska utan att tänka så mycket på vikten, har aldrig varit med om att de vägt handbagaget. Därav frågan.

Citat:
Vi har åkt flera ggr med Ryan air i år och de har överhuvudtaget inte ens kollat bagaget, än mindre vägt det!
Inget reguljärt bolag har väl så låg gräns som 5-6kg? Ryanair tillåter 8 eller 10 kg handbagage om jag minns rätt. Jag har också upplevt Ryan som mycket mer kundvänliga senaste år, petimeteraktiga kontroller av handbagage verkar vara avskaffat.

Hursomhelst så har vi lagt till en incheckad väska i bokningen för säkerhets skull.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:00.