![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Rethymnon 2 gånger
Kato Stalos 1 gång Nu till påsken kommer vi att bo i både Chania och Rethymnon (gillar att bo i städer när vi är på "vuxensemester"), och till hösten blir det nog sydsidan...tror jag ![]() Förstår helt och fullt att många har besökt Kreta hur många gånger som helst. Den ön har ju allt! Ivi |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har vært på Kreta 10 ganger siden 1987 og har bodd / hatt ”base” i :
Agios Nikolaos 3 ganger Makrigialos 3 ganger Rethymnon 3 ganger Hersonissos 1 gang Hele 5 Greske Påsker har vi hatt gleden av å oppleve, siden vi oftest har vært på Kreta om våren ![]() Til høsten skal vi igjen til Kreta og GLEDER oss til å besøke bl a Paleochora og Chania for første gang. ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
..och jag har, snart
![]() Fast det finns ju alltid så många andra ställen som lockar.... Jag är ju inte heller någon stor "återvändare" men Aten och Kreta delar nu plats som de ställen jag varit flest gånger på/i Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Mellan tio och femton ggr, vid det här laget, och i juni bär av det igen. Vi brukar varva våra resor med andra öar, men Kreta återvänder vi ALLTID till. Blev förälskad i ön redan vid mitt första besök-80 och fick då vänner som fortfarande finns där för oss. Numera har maken införlivats i kretsen, sedan hans första resa-98
![]() ![]() ![]() Vi brukar lägga mesta tiden i små byar på sydkusten, vi har vänner boende i ett par av dom. Vi har aldrig valt vårt boende i Rethymnon eller Chania, men "åkt igenom" på våra turer på ön. Boende väljer vi på platser där turismen inte blivit så utbredd, frånsett Paleochora där vi trivs utmärkt. det finns alltid nya platser att besöka och förälska sej i. "Kreta är ett land.............." Brige |
|
||||
|
||||
![]()
Har än så länge varit på Kreta en endaste gång, en vecka. Vi bodde i Agia Marina, men såg skylten Kato Stalos från ballkongen. Två dagar hade vi bil och hann med Falassarna, Elafonissi, Matala, Rhetymnon och insjön, vad den nu heter. Annars var det smidigt med buss både till Chania och Platanias. Kan nog tänkas bli fler gånger vad det lider.
Hälsningar Abi. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
En gång. Greklandsdebuten -91. Första visuella kontakten med
![]() Aldrig gått vidare i relationen. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
och insjön, vad den nu heter.
Hälsningar Abi Kournas heter den Abi ![]() Martinifk |
|
|||
|
|||
![]()
Cirka 20, första gången 1976.
Ypsilon |
|
||||
|
||||
![]()
Har blivit 4 gånger... 1 x Rethymnon, 2 x Agia Pelagia och 1 x Balí.
Är inte färdig än ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
ingen gång än
![]() pew |
|
||||
|
||||
![]()
Min dotter är fyller fyra år i maj och nu till sommaren så kommer hon att besöka Kreta för tredje gången! Lika många ggr som pappa alltså!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det kan jag förstå....... ![]() Martinifk |
|
||||
|
||||
![]()
Nä vad är det som gör att man längtar tillbaka hela tiden
![]() ![]() Stinab |
|
||||
|
||||
![]()
Noll!!
|
|
|||
|
|||
![]()
7 ganger!
|
|
||||
|
||||
![]()
1 gång i Rethymnon
/Lena |
|
||||
|
||||
![]()
Om 37 dager reiser jeg til Kreta for 3. gang. Første gang var jeg i Agia Apostoli, det var også min første reise til Helles. Nå skal jeg til Platanias for 2. gang.
Lille |
|
|||
|
|||
![]()
Agia Pelagia år 2002 och på midsommardagen reser vi ner till Agia Marina
//Maggan ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
första gången -80 då bodde jag iHeraklion, Agia nicolaus, Ierapetra,Retymon och sedan vidare till Rhodos,Kos,Patmos och Simi och sedan hem via Athen det tog nästan 7 veckor sedan dess har vi besökt 42 öar och varit där minst en gång varje år. Men några år har det blivit mer än 2 månader sammanlagt.
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
En gång än så länge, det var 1994, därefter har det varit luffning i Kykladerna.
I år om ganska exakt 9 dagar, 9 timmmar och 9 minuter bär det av mot Chania. Men det är Kykladerna som lockar mest. // Helén |
![]() |
|
|