![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi anlände också till Naxos just den 15 aug för många år sen o det var verkligen knökat. Rumsuthyrarna som stod och väntade på förbokade gäster, bara skrattade när vi undrade om rum. Men vi lyckades till sist hitta ett fint rum inne på en bakgård i Ag Prokopios. Dyrt, visst men vi hade tak över huvudet.
Varenda Grek hade bilen med sig (oftast en SUV givetvis), så det var sanslöst mycket trafik. Stranden var så packad att det inte gick att ta sig fram, utan man fick gå nere vid vattenbrynet. Till saken hör att vi hade en paraplysulky med oss. Inte så körvänlig i den blöta sanden direkt. Dessutom spelade varenda grek strandtennis på varje ledig yta, så det var rent farligt att gå där i skottlinjen. På tavernorna var det knökat och hittade man ett bord, fick man vänta länge länge på både service och mat. Grekerna skrek hela tiden till de stressade kyparna, så det kändes som att de fick alla uppmärksamhet. Så svaret på din fråga, är att om jag kan så reser jag INTE i högsäsong. Enda plusset är möjligen att ingenting är stängt, men å andra sidan är allt fullt hela tiden, så det hjälper ju ändå inte,. /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Dom senaste 5 åren har jag inte kunnat välja utan jag har bara haft möjlighet att åka i slutet på augusti. Men när jag kan välja så väljer jag ändå augusti men då i början på augusti eftersom jag fyller år då och vill gärna fira i Grekland
![]() Jag har inga problem med att det är mycket folk eftersom jag reser ensam så känns det tryggt på något sätt att ha en massa folk omkring sig. Jag har aldrig haft problem med att få ett bord eller solstol var och när jag vill....det kanske beror på att jag bara behöver en ![]() Jag älskar värme mycket värme....så jag åker helst när det är som varmast....40 grader då mår jag prima ![]() Jag kanske ska tillägga att jag alltid bokar boende i förväg så jag får det boende jag vill ha och slipper stressen att jaga rum på plats ![]() Senast redigerad av theresa den 2017-08-11 klockan 21:33. |
|
||||
|
||||
![]()
I den vackraste av världar blir det två veckor maj/juni och tre veckor aug/september.
// KR |
|
||||
|
||||
![]()
Vi åker till Sopraderna i tre veckor från 26/8 o det är så skönt att kunna förlänga sommaren på det sättet. Då vi kan resa vid den tiden har vi gjort det flera gånger o tycker att det är en mycket bra tid att resa till Grekland.
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi unngår juli og august. Mye pga at det ofte er for varmt da, men også fordi det er lettere å få tak i rom da vi reiser rundt på forskjellige øyer. Kommer man sent i september eller i oktober kan man oppleve at en del tavernaer er stengt...i år blir det trolig en tur i oktober, men da blir det nok ikke øyhopping!
|
|
||||
|
||||
![]()
Skiftet maj/juni och september är våra resemånader.
Lagom med turister och lugn o ro ![]() ![]() Åker till Samos den 12/9 ![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Vi åker gärna i September, Lugnt och skönt.
Men vi har alltid sen semester här hemma med. Imorgon börjar andra semesterveckan. Samma sak här vill man hitta på nått i vårt avlånga land är det mindre folk överallt vilket passar oss! Om 20 dagar bär det av till Karpathos! |
![]() |
|
|