![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Moster Agda o gulliga Tore, får vänta på våra besök. Våra närmaste vänner brukar via bjuda ner för att umgås.Yngsta dottern skickade vi till universitet, med eget boende. O nu är via inne på vår fjärde vecka i Grekland. Men vi har ytterligare 6 veckor kvar |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har så liten gräsmatta, det tar 1/2 timma att klippa, men när vi är borta är o känns det svårt att be vänner att komma 1 gång i veckan. Robot blev vår lösning. Nu tittar dottern till den, o tar in den när snön kommer.
|
|
||||
|
||||
![]()
Åhh, så glad jag är att inte ha gräsmatta. Glad att inte ha hus heller, för den delen. Trivs så bra i min lättskötta lägenhet.
Förr om åren, då min dotter var liten hade vi några återvändaröar; Karpathos och Naxos fick flest besök. Ibland valde vi ändå nya öar, t.ex. Samos och Poros. Nu reser jag oftast ensam och har förmånen att kunna åka en vecka i slutet av maj och 4 v under sommaren. 2018 är jag sugen på Skyros i maj (flyg Aten tor). Sommarens resa kanske blir Andros-Tinos-Syros (återvändarö)- Serifos-Sifnos-Paros/Antiparos, med flyg från Paros till Aten. Och sen hem. Jag vet att det är många öar, men -just nu - i livet, känns det bra att se mycket nytt. Hälsningar från en sjukling, som egentligen skulle vara i Lissabon i dag. /Maria |
|
||||
|
||||
![]()
Vi planerar att ö- luffa med vår mc. Det blir första gången o vi är mycket uppspelta över vår kommande resa. Känns pirrigt, spännande, o något helt nytt för oss.
Vi kommer troligen att resa över Salsmina o till Pireus, därefter vidare...... |
|
|||
|
|||
![]()
Kul o få höra vad folk har för planer
![]() Själv ska jag göra en Bil-luff i Juni och se Delphi, Meteora, Styx, samt lite till första 10 dagarna, och sen blir det Peleponessos 16 dagar ![]() ![]() redan börjat boka hotell, på Peleponessos är det lätt att hitta fantastiska boenden till låga priser ![]() Enda nackdelen med Peleponessos är att jag fastnat för fastlandet (no pun intended ![]() ![]() |
![]() |
|
|