Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-10-07, 10:05
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011
Standard Sv: Vi som åker charter

Det där med att alla som åker charter skulle bete sig annorlunda och göra andra saker på sitt resmål än de som bokar boende och flyg separat på egen hand är ju bara en förlegad myt.

Charter är helt enkelt ett bekvämt sätt att snabbt ta sig till ett resmål (ofta blir det både billigare och smidigare är min erfarenhet) och ”någon annan” sköter om eventuella anslutningar med båt eller om problem med försenat/inställt flyg eller något med boendet skulle uppstå.

Även gällande hotell kan man ofta få det man önskar. Fast det finns ett undantag som för det mesta bara verkar gälla charter till Grekland och det är att man som regel alltid får betala en extra, ganska dyr kostnad för AC om man önskar detta men att det alltid verkar ingå när man bokar boende på egen hand, är det så?

Och som någon nämnt innan så går det ju inte charter till många av de mindre grekiska öarna utan egen flygplats, så vill man till en sådan så får man helt enkelt boka på egen hand…

Visst minns alla sin första charterresa , tror en övervägande del av alla här någon gång åkt charter...
Svara med citat
Gammal 2018-10-07, 16:40
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av simetra Visa inlägg
Det där med att alla som åker charter skulle bete sig annorlunda och göra andra saker på sitt resmål än de som bokar boende och flyg separat på egen hand är ju bara en förlegad myt.
Det håller jag helt med om.

Anledningen till att vi aldrig åker charter är att vi alltid reser till flera öar. Nu i september var jag på fem öar, och det funkar inte med charter.
Svara med citat
Gammal 2018-10-08, 14:54
Carina Carina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Även gällande hotell kan man ofta få det man önskar. Fast det finns ett undantag som för det mesta bara verkar gälla charter till Grekland och det är att man som regel alltid får betala en extra, ganska dyr kostnad för AC om man önskar detta men att det alltid verkar ingå när man bokar boende på egen hand, är det så?
Nej så är det inte, det varierar med hotell, har vi märkt. Var till Skopelos med charter nu i aug/sep och det kostade inte ngt extra med AC. Det har det aldrig gjort alla år som vi åkt till Skopelos.

Carina
Svara med citat
Gammal 2018-10-09, 05:35
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Citat:
Ursprungligen postat av Carina Visa inlägg
Nej så är det inte, det varierar med hotell, har vi märkt. Var till Skopelos med charter nu i aug/sep och det kostade inte ngt extra med AC. Det har det aldrig gjort alla år som vi åkt till Skopelos.

Carina
Nej, du har rätt! När jag kollat tillbaka på infon på många av de hotell jag bott på är det ungefär fifty-fifty där AC ingår utan extra kostnad, så jag kom nog ihåg lite fel
Svara med citat
Gammal 2018-10-23, 19:48
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Citat:
Nej, du har rätt! När jag kollat tillbaka på infon på många av de hotell jag bott på är det ungefär fifty-fifty där AC ingår utan extra kostnad, så jag kom nog ihåg lite fel

För två år sedan när jag bokat hotel i Kokkari i juni månad så när vi kom till hotellet så uppdagades att det inte fanns AC på rummet.
Jag tog bixtsnabbt upp mobilen och ringde Hotels.com och deklarerade min upptäckt. Vad säger du, finns det ingen AC säger den vänlige killen i telefon, vänta lite... efter en stund kom han tillbaks...du det står inget om AC i hotellbeskrivningen

Eftersom vi var enda gästerna på hotellet som hade åtta rum så lät vi dörren stå öppen med tvärdrag och det var väldigt behagligt och skönt men vi fick en del myggbett. Efter två nätter så upptäckte jag att det låg en myggjagare i byråladan som man sätter i eluttaget.
De är riktigt bra om man använder dem och jag kan försäkra er om att de är värdelösa i byrålådan!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:19.