![]() |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
En litet uppdatering av vårt ärende!
Vi har fått ersättning från vår hemförsäkring (Folksam, vanlig standard) för våra utlägg; hotellövernattning på Arlanda och ny flygresa hem Arlanda -Luleå. Det gick snabbt och enkelt, ett telefonsamtal där jag redogjorde för utläggen och ett par dagar senare hade vi pengarna på kontot. Däremot kunde dom inte ersätta för själva förseningen, och det gick inte heller igenom på vår kortförsäkring. Men jag har även anmält vår försening till Flightright. Dom tog sig an ärendet och menar att vi bör ha rätt till 400 € per person, minus deras provision då förstås. Så de har nu lämnat över kravet om utbetalning till Aegean. Vi får väl se hur det slutar! Maria |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Heja, heja, heja MariaJ!!!
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Idag har vi nu fått slutgiltigt besked från Flightright. De avslutar vårt ärende eftersom de inte ser att det finns någon möjlighet att driva ärendet vidare. Flygningen kunde inte genomföras pga rådande väderförhållande och då utgår ingen ersättning från flygbolaget.
Så gick det med det, men vi har som sagt fått ersättning från vårt försäkringsbolag för de extrakostnader vi drabbades av och hade väl inte så stora förhoppningar på nåt mer! Maria |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Det var tråkigt och höra det. Men nu vet du/ni hur det blir nästa gången, om det händer igen och av en annan orsak.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Tråkigt för er, Maria. Men ni fick ju iaf lite tillbaka. Alltid ngt /NW
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Alltid något som sagt. Hoppas ni slipper allt sådant på nästa resa!
|
![]() |
|
|