![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Jag har också varit på Thassos med mina barn men alltid i början av juni. Jag tror att det finns mera aktiviteter för barn senare på sommaren då också greker kommer för att fira semester. När ska ni resa? I Limenas (Thassos stad) finns egentligen ingen lekpark, dock finns det en liten park nära fiskhamnen med ett par gungor och karuseller. Man lönar sig att hyra bil och köra lite omkring för att titta på alla fina stränder. Jag tycker att stranden i Limenas (jag känner bara en) är ganska bra, fin sand med många tavernor. Men de finaste stränderna ligger omkring ön. Man kan köra bus, om man inte vill hyra bil. I augusti är trafiken säkert verkligen livlig, i juni har jag för många år sen kört bil men nuförtiden kör jag hellre med bus. Vägarna är ju fina, utom oppe på bergen! Tyvärr kan jag inte hjälpa så mycket. Jag ska resa i början av juni och bor tre dagar i Limenas och en vecka i Skala Potamiás. Om ni ska resa senare, kan jag säkert berätta mera efter resan. Med påskhälsningar Eija |
![]() |
|
|