Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-04, 11:33
Malina Malina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Vilka öar vill ni INTE besöka.

Spontant: Rhodos,Mykonos,Joniska öarna,Karpathos.
Och inte Paros igen.
Svara med citat
Gammal 2019-09-04, 12:45
Carle Carle är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2012

Santorini lockar inte att besöka igen pga allt folk, samtidigt skulle jag gärna visa huvudstaden för en förstagångsbesökare med den Vykortslika utsikten.

Rhodos undviker jag gärna. Samma med Corfu och Mykonos. För gammal för Ios men satan vad skoj det var på 90 talet. Men kanske annan tid på året

En ö jag vekligen gillar är faktiskt Lefkas. Bra mat och kvällsliv. Trevligt bemötande. Skulle gärna åka dit en gång per år. Även Kefalonia lockar igen. Kreta undviker jag Chaniaområdet under högsäsong, men älskar Rethymnions kust. Lesbos skulle jag gärna besöka igen

Den dag jag båtluffar igen lockar Sifnos o Milos igen. Har tyvärr inte besökt Serifos
Svara med citat
Gammal 2019-09-04, 13:36
El Gringo El Gringo är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Santorini:
Jeg trodde jeg aldri skulle tilbake til Santorini etter vi var der tre dager i høysesong. Bodde i Fira.
Alt for mye folk, trafikk, støy... og så dyrt.
I ettertid har vi gitt Santorini en sjanse til siden den ligger godt til når det gjelder både fly og båter, så nå har vi vært der flere ganger utenom høysesong og bodd i Kamari.
Om vi vil ha litt mer liv, er det bare å ta en liten busstur opp til Fira, som er helt OK utenom høysesong.
Santorini er "inne i varmen" igjen for noen dager før eller etter øyhopping.

Mykonos:
Ikke har jeg vært der og ikke skal jeg dit heller.
Jeg skjønner ikke greia med å betale 2-100 ganger mer enn det skal koste bare fordi det er "fint".
Sånt idioti er jeg ikke med på å støtte.

Koufonissi:
Vi var der i år, men skjønner ikke poenget med den øya.
De har ingenting å by på.
Ikke er det noe spesielt å se på, og ikke er det bra strender.
Restauranter og barer som krampaktig prøver å være "internasjonale" (heller italienske), med fancy designerskilt, fancy navn, fancy menyer og et prisnivå som ligger over normalen. Noen steder er rene "ripoff" for å bruke et engelsk uttrykk. Joda, vi fant noen mer genuine steder, men man må lete litt.
Beklager, Koufonissi, men hva pokker tror du at du er ? Mykonos light ?
Jeg lengter ikke tilbake.
Svara med citat
Gammal 2019-09-04, 15:04
RobEri RobEri är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2015

Citat:
Ursprungligen postat av El Gringo Visa inlägg
Beklager, Koufonissi, men hva pokker tror du at du er ? Mykonos light ?
Koufonissi= Mikromykonos
När vi var där för länge länge sedan (ett par gånger) med 3 små barn tyckte vi mycket om ön. Enkelt, lugnt och trevligt, inga skandinaver alls, några italienare och fransmän. Prisnivån var densamma som på grannöarna. När vi återvände långt senare, och då utan våra barn som hade blivit vuxna, tyckte vi inte längre om, det såg väldigt konstgjort ut. Förändringen var så omfattande efter "bara" ett par decennier att vi fick avsmak. Vi vantrivdes och lämnade ön så fort som möjligt (hade planerat stanna en hel vecka).
Svara med citat
Gammal 2019-09-04, 13:46
El Gringo El Gringo är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Citat:
Ursprungligen postat av Carle Visa inlägg
För gammal för Ios men satan vad skoj det var på 90 talet. Men kanske annan tid på året
Vi var en tur på Ios i begynnelsen av juli 2017, og det var mye bedre enn hva ryktet sier.
Vi valgte å bo nede i havna, Gialos, og der var det ro og fred også på kveldene.
Bystranda var helt OK, og man hadde alt man trengte rett i nærheten.
Det er mer liv i Chora og på Mylopotas Beach om man vil ha det, så jeg tror det har mye å si hvor man velger å bo og når man drar.
Svara med citat
Gammal 2019-09-04, 14:11
Malina Malina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Santorini: Jag bara vägrade att åka dit ända tills jag ändrade mig 2004.På rekommendation,bodde vi på Honeymoon Beach Hotel i Perivolos och sedan dess är jag fast!
Jag håller med om att Fira är superjobbigt med allt folk och tingeltangel,men vi har varit där i lågsäsong också och då är det underbart.
På Santorini finns SÅ mycket att se och upptäcka och vi hittar något nytt varje gång
Räknade ut att vi har varit på Santorini ca 20 gånger!
Ett år firade vi Påsken med Honeymoon-familjen och det var alldeles underbar
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:09.